خط شمشیر کرونا روی بدن ملی‌پوشان

حمله ضربتی ویروس منحوس به تیم‌ملی شمشیربازی

خط شمشیر کرونا روی بدن ملی‌پوشان

شمشیر کرونا این بار روی شمشیربازان ایران. قصه عجیبی است چون خودشان نمی‌دانستند کرونا گرفته‌اند. شاید اگر آزمایشی در اردوی تیم‌ملی نبود اصلا مشخص نبود چه اتفاقی می‌افتاد. با این حال اوضاع ملی‌پوشان ایران خوب است و آنها فعلا در قرنطینه به سر می‌برند تا آخر هفته دوباره آزمایش مجدد بدهند. ملی‌پوشان ایران گمان می‌کردند تماسی که پیمان فخری با آنها گرفته مربوط به برنامه اردویی باشد، اما وقتی سرمربی به آنها گفته کرونا گرفته‌اید برای چند ثانیه سکوت در پشت خط برقرار شده است! تقریبا 9 ماه دیگر المپیک است و قرار بر این بود تا ملی‌پوشان از ابتدای هفته در اردو شرکت کنند. علی پاکدامن‌، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر، نیما زاهدی و شاکر خوشحال و سرحال صبح شنبه در آکادمی ملی المپیک آزمایش کرونا دادند و منتظر جواب بودند، اما وقتی پیمان به آنها گفت کرونا گرفته‌اند همه تعجب کردند. با این وضعیت علی پاکدامن در خانه‌اش و محمد رهبری‌، محمد فتوحی و فرزاد باهر هم در اتاق‌های جداگانه خوابگاه فدراسیون شمشیربازی برای 14 روز  قرنطینه می‌شوند. اما قرار است آنها آخر هفته دوباره آزمایش بدهند.     
علی پاکدامن که یکی از کرونایی‌هاست در این‌باره می‌گوید:«والا شوکه شدیم.همه‌مان. فعلا هم در خانه قرنطینه هستیم تا ببینیم چه پیش می‌آید. قرار شده آخر هفته هم دوباره از ما آزمایش بگیرند.امیدوارم آزمایش همه منفی شود و حال همه بچه‌ها خوب.» پیمان فخری، سرمربی تیم‌ملی هم می‌گوید:« ما از خردادماه مدام گفتیم این‌ماه ، پیک کروناست و اردو نداریم  و بماند ماه بعد، اما هر ماه وضعیت بدتر شد که بهتر نشد و تنها اردیبهشت‌ماه وضعیت آرام بود، به همین دلیل ما هم می‌خواستیم اردو را شروع کنیم که آزمایش مثبت بچه‌ها اجازه نداد. قبل آزمایش از ملی‌پوشان درباره  وضعیت‌شان سوال کردیم، اما نه مشکلی داشتند و نه در این مدت با بیمار مبتلا به کرونا در ارتباط بوده‌اند. به همین دلیل نتیجه مثبت آزمایش کرونای آنها هم برای ما و هم برای  خودشان شوکه‌کننده بود.»
اگر تست‌ها منفی شود دوباره اردوها آغاز خواهد شد؟ فخری در این‌باره می‌گوید:«بچه‌ها تا آخر هفته در خوابگاه فدراسیون قرنطینه هستند و همه وسایل لازم تغذیه ، میوه و ویتامین برایشان فراهم شده و بعد دوباره آزمایش خون و pcr می‌دهند. با منفی شدن آزمایش‌هایشان اما اردو را شروع نمی‌کنیم، فعلا کار را تعطیل می‌کنیم و بچه‌ها به شهرهایشان برمی‌گردند و دو، سه هفته دیگر برمی‌گردند.»