ظریف: قانون مجلس را اجرا خواهیم كرد

ظریف: قانون مجلس را اجرا خواهیم كرد


وزیر خارجه كشورمان طی سخنانی در نشست مجازی «گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای» تأكید كرد تا زمانی‌كه غرب به اقدامات شرورانه خود در منطقه پایان ندهد، باید خفه شود و حق گفت‌وگو با ایران درخصوص موضوعات دیگر را ندارد.
محمدجواد ظریف همچنین درباره ابراز تمایل بایدن برای بازگشت به برجام گفت: آمریكا از برجام خارج شده است، اما از سازمان ملل خارج نشده و باید قطعنامه 2231 شورای امنیت را اجرا كند.
آمریكا در جایگاهی نیست كه بخواهد برای این كار شرط بگذارد. این كشور باید نقض قوانین بین‌المللی را متوقف كند و چنین چیزی اصلا نیاز به مذاكره ندارد. وی با اشاره به موضوعات دیگری كه مقام‌های آمریكایی به دنبال مذاكره درباره آنها هستند، گفت: ما درخصوص توافقی كه قبلا درباره آن مذاكره كرده‌ایم، وارد مذاكره مجدد نخواهیم شد.
ظریف همچنین با اشاره به قانون لغو تحریم‌ها اظهار كرد: ما به‌وضوح اعلام كرده‌ایم این طرح را نمی‌پسندیم، اما همچون دیگر دموكراسی‌ها، وقتی تمامی روندهای قانونی خود را طی كند، به قانون تبدیل می‌شود، دولت نیز وظیفه دارد آن را اجرا كند و ما آن را اجرا می‌كنیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌موضوع موشکی بحثی است که عامدانه به آن نپرداختیم، دلیل آن این نبود که اروپا  می‌خواستند به ایران امتیاز دهند بلکه به‌خاطر آن بود که طرفین مقابل‌ نمی‌توانستند‌ رفتارهای مخرب و نامناسب  خود را در این حوزه متوقف کنند. / فارس