نسخه Pdf

سیب تا پیاز!

کالت سیب‌زمینی‌شیرین با پیازچه

سیب تا پیاز!

دیابتی‌ها محدودیت غذایی داشته و هر غذایی و به هر مقدار را نمی‌توانند استفاده کنند و در واقع منع غذایی زیادی دارند. در اینجا به طرز تهیه یک غذای خوشمزه با طعمی متفاوت مخصوص افراد دیابتی می‌پردازیم که تا حدودی می‌توانند از آن با خیال راحت‌تری استفاده کنند و ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

موادلازم
  سیب‌زمینی شیرین بزرگ: یک عدد
  تخم‌مرغ: 2 عدد
   پیازچه خردشده: 3 قاشق غذاخوری
   آرد گندم: یک قاشق غذاخوری
   روغن: 2 قاشق غذاخوری
   سیر: یک حبه
   خردل: یک قاشق چایخوری
  نمک و فلفل: به میزان لازم

 طرز تهیه
ابتدا سیب‌زمینی شیرین را پوست‌کنده و رنده ریزکرده و آنها را روی دستمال تمیزی می‌ریزیم تا آب آن گرفته‌شده و خشک شود. پیاز و سیر را پوست کنده و خیلی ریز خرد می‌کنیم.  تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی می‌ریزیم و سیب‌زمینی، سیر و پیاز را همراه خردل، آرد گندم، نیمی از پیازچه ساطوری خردشده و نمک و فلفل را در آن ریخته و خوب هم می‌زنیم. سپس مقداری از مواد را برداشته و با دست فرم داده و در ماهیتابه‌ای که روی حرارت گذاشته و کمی کف آن را با روغن چرب کرده‌ایم قرار داده و با حرارت کم هر طرف را حدود 5 دقیقه سرخ و طلایی کرده و کنار می‌گذاریم و در نهایت روی آنها پیازچه‌های ساطوری خردشده ریخته و با نان سبوس‌دار یا برنج سرو می‌کنیم. 

نکات آشپزی
​​​​​​​می‌توانیم به جای سیب‌زمینی شیرین از سیب‌زمینی معمولی هم استفاده کنیم که در این‌صورت هزینه کمی پایین می‌آید اما در خاصیت غذا تغییر عمده‌ای ایجاد می‌شود.
ضمیمه نوجوانه