آرسنالی که همچنان می‌بازد

آرسنالی که همچنان می‌بازد


در هفته‌ای که دربی شهرهای منچستر و مادرید برگزار شد، یک اتفاق تکراری برای طرفداران آرسنال افتاد. تیم محبوب آنها حالا به قدری ضعیف شده که مقابل تیمی همچون برنلی نتیجه را واگذار می‌کند. به همین دلیل، نگاهی به آمار به جا مانده از بازی‌های مهم این هفته می‌اندازیم:
  میلان در دقایق پایانی بازی از شکست مقابل پارما فرار کرد تا تنها تیم حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی باشد که هنوز شکست نخورده است.
در دربی شهر منچستر که با تساوی بدون گل تمام شد، دو مورد ثبت شد. اول این‌که منچسترسیتی برای اولین‌بار از ژانویه 2017 نتوانست در دو بازی متوالی خارج از خانه گلزنی کند. از طرف دیگر یونایتدها هم برای اولین‌بار در این فصل نتوانستند در سه بازی خانگی گلزنی کنند.
 با باخت یک بر صفر آرسنال در خانه مقابل برنلی، رکوردی فاجعه‌بار برای تیم میکل آرتتا رقم خورد. این برای اولین‌بار طی 61 سال گذشته است که توپچی‌ها 4 بازی متوالی در خانه را شکست می‌خورند.
 آرسنال در حالی به برنلی باخت که با اخراج گرانیت ژاکا 10 نفره شده بود. در واقع طی یک سال گذشته که آرتتا هدایت آرسنال را بر عهده گرفته، بازیکنان این تیم 6 بار از زمین اخراج شده‌اند که بیشترین اخراجی بین تیم‌های لیگ جزیره است.
 برد رئال‌مادرید مقابل اتلتیکو‌مادرید باعث شد تا زیدان در 7 دربی اخیر شهر مادرید هرگز به رقیبش نباخته باشد. او در این مدت 3پیروزی و 4 تساوی را ثبت کرده است.
  هری کین و سون‌هیونگ مین در این فصل با هم روی 12 گل تاتنهام تاثیر مستقیم داشته‌اند. بهترین آمار در این زمینه مربوط به آلن شیرر و کریس ساتن است که فصل 95-1994 روی 13 گل تاثیر مستقیم داشتند.
  لیونل مسی در شبی که بارسا با تک گل او مقابل لوانته پیروز شد، 15 شوت به سمت دروازه حریف زد که این بهترین عملکرد یک بازیکن در این فصل از لالیگا به حساب می‌آید.
تونی کروس در دربی مادرید 90 پاس به هم‌تیمی‌هایش داد که از این تعداد 87پاس و به عبارتی 96 درصد آنها سالم بود. طی 15سال گذشته هیچ بازیکنی به اندازه کروس در دربی مادرید پاس سالم نداشته است.
  برد یوونتوس مقابل جنوا موجب شد تا کریس رونالدو به اولین بازیکن قرن 21 تبدیل شود که در پنج لیگ معتبر اروپایی به رکورد 400 پیروزی می‌رسد. پشت سر او مسی با 365 برد قرار دارد.