آدم باید زرنگ باشد

آدم باید زرنگ باشد


شهید مصطفی صدرزاده معروف به سید ابراهیم، فرمانده گردان عمار لشکر فاطمیون بود كه در جریان درگیری با نیروهای تكفیری وهابی در روز تاسوعای حسینی در حلب سوریه به شهادت رسید.
دانشجوی رشته ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی سال 92 برای دفاع از حرم عمه سادات عازم سوریه می‌شود و پس از مدتی به لشکر فاطمیون می‌پیوندد. بعد از شهادت او، سردار قاسم‌سلیمانی در جمع رزمندگان لشکر  فاطمیون و در خط مقدم جبهه مقاومت سوریه خاطره‌ای از شهید مصطفی صدرزاده (سید ابراهیم) را برای مدافعان روایت كرد.
حاج قاسم تعریف كرده‌است كه:« در ایام فاطمیه سال قبل بود كه شهید حسین بادپا اینجا آمد. در دیرالعدس دیدم كه یك صدای خیلی برجسته و مردانه تهرانی از پشت بی‌سیم می‌آید. حسین بادپا پشت بی‌سیم با سیدابراهیم داشت صحبت می‌كرد، نمی‌شناختمش؛ پرسیدم این جوان تهرانی از كجا در تیپ فاطمیون
جا گرفته؟ صبح كه برگشتیم از حسین بادپا پرسیدم كه این سیدابراهیم كیه كه با این صدای بلند و مردونه صحبت می‌كرد‌؟ سید را نشان داد گفت: این‌. یك جوان باریك و نحیف. گفتم من فكر می‌كردم یك آدم با هیكل بزرگ باید باشد با آن صدای مردانه و بلند.

یك جوان تو دل برویی بود؛ آدم لذت می‌برد نگاهش كند؛ من واقعا عاشقش بودم. آن وقت این جوان چون ما راهش نمی‌دادیم بیاید اینجا، رفته‌بود مشهد در قالب فاطمیون به اسم تبعه افغانستان خودش را ثبت نام كرده‌بود تا به اینجا برسد‌. زرنگ به این می‌گویند. به ما و امثال ما كه اینجا آمده‌ایم، زرنگ نمی‌گویند. به آنها كه دنبال مال جمع كردن و... هستند زرنگ نمی‌گویند؛ زرنگ و با ذكاوت كسی است كه این‌طور كار را به‌دست می‌آورد و بالاترین بهره را از آن می‌گیرد و به نحو احسن از فرصت استفاده می‌كند.»
 آنها می‌گویند حاج‌قاسم علت این كار او را هم از ما پرسید:« فكر می‌كنید چرا این كار را كرد؟ چون قیمت داشت. خدا كسی را كه در راهش جهاد می‌كند، دوست دارد. اگر خدا كسی را دوست داشته‌باشد، محبتش، عشقش، عاطفه‌اش و همه چیزش را در دل‌ها پراكنده می‌كند. امثال سید ابراهیم در خیابان‌ها خیلی زیاد هستند، اما آن چیزی كه سید ابراهیم را عزیز كرد و به این نقطه رساند،
همین راه بود.»
حالا لشكر فاطمیون آدم‌های درجه یكی از روزگار را به خودش دیده‌است.