نسخه Pdf

عکس بی‌قاب

عکس بی‌قاب

شماره قبل نوجوانه، این عکس را برایتان گذاشتیم و از شما خواستیم هرچه به ذهنتان می‌رسد برای ما بنویسید و پیامک کنید. این هم نتیجه زحمت و ذوق شما.

پرنیان حق‌فروش، ۱۶ ساله از تهران: برای بعضی‌ها، بلند‌ترین شب سال، همچون طعم انار لذیذ است اما افرادی هم هستند که دستانِ خالی‌شان رو به آسمان است تا زودتر سپیده‌ صبح، ظلمت شب را ببلعد.
مائده راجی ۱۷ساله از تهران: بیاییم اندکی سرمایه‌های زندگی را نادیده بگیریم و آنها را در کنار هم بگذاریم و هر کس هر آنچه دارد را با اطرافیانش تقسیم کند.
حنانه محمدی از کرج: چه خوب می‌شد که انار یلدایمان هم اندازه باشد. و تفاوت در شب چله برایش جایی نباشد.
محدثه جلیلی از قم: سهم آدما از خوشبختی به اندازه ظرف وجودیشون نیست.به اندازه سپاسگزار بودنشونه !
حدیثه محمدی ١٧ ساله از کرج: و اما اینها یاقوت‌هایی‌اند که زندگی من و شما را مزه‌دار می‌کنند. یلداتان پر از مزه‌های شیرین.
فاطمه حکیم‌زاده از تهران: مسیر زندگی پر از یاقوت و جواهر است ، باید تا جایی که ظرفیت داریم توشه راهمان  را پر از جواهر کنیم... 
معصومه سادات رضوی ۱٨ساله از یزد: شاید هر دانه  انار،نشان دهنده  یک سال از عمرمان باشد.هر چه قدر سن‌مان بیشتر می‌شود،ترشی‌ها و شیرینی‌هایش هم بیشتر می‌شوندو زندگی همین است!اجتماع تضادها!خوشی و ناخوشی،راحتی و سختی،ترشی و شیرینی! 
حنانه محمدی ۱۵ ساله از کرج: شاید زندگی برای کسانی راحت نباشد و تعداد دانه‌های انار آنها برابر انار ما نباشد اما باید دانست که هنوز زندگی زیباست.
مهساابراهیمی از خمینی شهراصفهان: زندگی گاهی سر شار از دانه‌های کوچکیست که تو طعم آن رامشخص می‌کنی .حال انتخاب با توست که دانه‌هایت تلخ باشد یا شیرین.
نازنین نوروزی ۱۷ساله از مشهد:در لابه لای خوشی‌های یلدایتان قاشق‌های خالی دیگران را فراموش نکنیم. سفره‌های خالی را با مهربانی پر کنیم.
الهه رضایی از خمینی شهراصفهان: در پیچ و خم زندگی مراقب دانه‌های سرخ عشق باش، طعم زندگی همین ترش و شیرین انار روزگار است.
مریم شاه‌پسندی 16 ساله از تهران:سهممان از دانه‌های ترش زندگی  متفاوت است اما مهم، چشیدن مزه اناریست که نصیب شده.
مریم عبدا...‌پور از تهران: هیچ نمی‌دانم، هیچ ندارم و هیچم... از تمام دنیا، فقط، چند تایی رفیق دارم. این "شناسنامه" من است.
فاطمه زارع کار 17ساله از املش: شب یلدا شد و هرکس اندازه آرزوهایش دانه  انار جمع می‌کند.
ریحانه رضایی از خمینی‌شهر اصفهان: از قدیمی‌ها شنیده‌ایم که در هر دانه اناری،یک فرشته است.اگر دانه‌هارا انسان قرار دهیم فرشته وجودانار،همان قلب ما می‌شود.مراقب قلبمان باشیم  که مثل زغال سیاه و زشت نشود .
فاطمه کریمی از اصفهان: سهم باد و باران، برگ و شاخه‌های خشک! ابروی پاییزند؛این انارهای سرخ. 
ضمیمه نوجوانه