نسخه Pdf

آمارهای تلوبیون؛ جایی برای شناخت مخاطبان

آمارهای تلوبیون؛ جایی برای شناخت مخاطبان

براساس آنچه در سایت تلوبیون آمده، اپلیکیشن اندروید تلوبیون در مجموع ۹ میلیون نصب در تلفن‌های همراه دارد و آمارهای استقبال کاربران از تلوبیون نشان‌دهنده جایگاه ویژه سایت تلوبیون از منظر بازدید در میان سایت‌های فارسی زبان است. به واسطه همین جایگاه ویژه هم هست که در یکی دو سال اخیر تلوبیون خود تبدیل به یکی از شاخص‌های بررسی میزان مخاطبان برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی شده است. حالا تلوبیون در عمل از یک بستر پخش زنده که پشتیبان تلویزیون بوده ارتقا پیدا کرده و تبدیل به مفری جدی‌ برای جذب مخاطب شده است.
مراجعه روزانه بیش از یک و نیم میلیون کاربر یکتا از سراسر نقاط ایران و جهان و ۲۳۰ میلیون نمایش آرشیو در ماه به صورت میانگین باعث شده تا تلوبیون خود تبدیل به بستری مهم برای ارتباط مخاطبان با برنامه‌های تلویزیون و البته رقابت برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی برای دیده شدن در این محیط تازه شود. به ویژه آن که اگر سایر برنامه‌های تلویزیونی برای رسیدن به درصد مخاطب نیازمند بررسی آماری هستند، «تلوبیون» به‌طور لحظه‌ای و کلی می‌تواند تعداد بازدیدکنندگان برنامه‌های مختلف و پربیننده‌ها را اعلام کند و این مزیتی بزرگی برای مدیران و تصمیم‌گیرندگان تلویزیون، برنامه‌سازان و البته علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش در حوزه رسانه است. یک بازی برد برد برای همه که می‌تواند در زمینه برنامه‌سازی و تولید سریال‌های تلویزیونی و تشخیص ذائقه مخاطب به شدت راهگشا باشد.
مجموع این عوامل است که باعث شده تا آمارهای ارائه شده از سوی تلوبیون درباره میزان مخاطبان در این مدت اخیر خود تبدیل به سوژه‌ای برای تولید خبر و گزارش از سوی رسانه‌ها شود؛ آمارهایی که می‌تواند به دقیق‌ترین شکل درصد مخاطبان یک برنامه تلویزیونی و استقبال مخاطبان از برنامه‌های شبکه‌های مختلف سیما را نشان دهد.