روحانی:  صادرات  روزانه 2 میلیون و300  هزار بشکه نفت، حق ایران است

روحانی: صادرات روزانه 2 میلیون و300 هزار بشکه نفت، حق ایران است


در یکصد و نود و یکمین نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، در‌خصوص هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی و موضوعات مرتبط با بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی
تبادل‌نظر شد.
رئیس‌جمهور در این جلسه با اشاره به فشار جنگ اقتصادی بر اقشار کم‌برخوردار و در عین حال تولیدکنندگان و کارآفرینان به‌ویژه آن دسته‌ای که امور توسعه‌ای کشور را به‌عهده دارند، تاکید کرد: مردم از مسوولان کشور توقع و انتظار دارند که مشکلات را برطرف و راه را برای توسعه اقتصاد هموار  کنند.
حسن روحانی، تصویب لایحه بودجه را علامت و نشانه‌ای پر‌رنگ از عزم و اراده کشور برای حل معضلات و ایجاد گشایش‌ها برای مردم و فعالان اقتصادی دانست و گفت: لایحه بودجه 1400 حاصل مطالعات و بررسی‌های دقیق در مسیر ریل‌گذاری شده توسعه کشور و ارزیابی دقیق از نیاز اقشار مختلف مردم است و از این نظر بودجه سال آینده در عین انسجام و هدفمندی، واقع‌بینانه و دقیق است.
وی خاطرنشان کرد: سر‌فصل‌ها و مختصات و متغیرهای اصلی مطرح شده در لایحه بودجه،  حاصل تجارب به‌دست آمده از مقابله و مبارزه سه ساله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی تحمیلی دشمن و با هدف خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن آنها و در نهایت برداشتن فشارهای اقتصادی و بهبود معیشت مردم و برطرف کردن موانع تولید است.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: دولت نه تنها مُصر است که روزانه دو میلیون و300 هزار بشکه نفت صادر کند بلکه انتظار دارد وزارت نفت شرایط را برای افزایش آن آماده کند و ما باید از همه امکانات داخلی و بین‌المللی برای نیل به این هدف که حق جمهوری اسلامی ایران برای به‌دست آوردن بازار است، استفاده کنیم.
وزیران جهادکشاورزی و صمت در این جلسه گزارشی از هماهنگی‌ها درخصوص تنظیم بازار ارائه کردند. روحانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای توجه بیشتر به معیشت مردم در شرایط همه‏گیری ویروس کرونا و تحریم‏های ظالمانه گفت: اخیرا گام‌های جدی‌تری برای اتخاذ هماهنگ تصمیمات در زمینه تأمین مایحتاج مردم و کالاهای اساسی با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی برداشته شده است.