جشنواره عمار به بلوغ رسیده است

در نشست خبری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار مطرح شد

جشنواره عمار به بلوغ رسیده است

دیروز نشست خبری یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره و نادر طالب‌زاده، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد و به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا اجرای آن محدود و مجازی بود.
در این نشست وحید جلیلی با اشاره به سایت این جشنواره گفت: سایتی راه‌اندازی شده با نام «قصه‌ما» و داستانش این است که مردم سوژه‌هایی را که فکر می‌کنند ارزش این را دارد که از آنها فیلم ساخته شود و تا‌کنون به آنها پرداخت نشده به این سایت ارسال می‌کنند و فیلمسازان نیز می‌توانند به این گنجینه عظیم دست یابند تا سینمای ایران نسبت جدی‌تری با واقعیت پیدا کند.
جلیلی توضیح داد که حدود 1000ماجرا و قصه و شخصیت در سایت قرار داده شده و اظهار امیدواری کرد که این اتفاق امتیازی باشد برای سینمای ایران برای دستیابی به مجموعه از گنجینه‌های عظیم و دراماتیک.
امین سردارآبادی با اشاره به این که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، برنامه اجرایی آن را تشریح کرد. به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، امسال به جای سینما فلسطین سامانه عماریار محل نمایش آثار خواهد بود و این اکران‌ها از ساعت ۱۰صبح پنجشنبه (۱۱ دی‌ماه) آغاز می‌شود و ۱۰ صبح شنبه ۲۰ دی‌ماه آخرین اکران در سایت عماریار انجام می‌شود.
سردار‌آبادی همچنین درباره بلیت‌فروشی جشنواره اظهار کرد: امکانی ایجادشده به نام «بلیت‌اختیاری» که مخاطبان می‌توانند پس از تماشای فیلم به همان اندازه که از کار رضایت دارند با خرید بلیت به فیلمسازان جشنواره عمار برای تولید آثار بهتر و بیشتر کمک می‌کنند.
 نادر طالب‌زاده، دبیر هنری این جشنواره نیز در ادامه نشست به رشد جشنواره اشاره کرد و گفت: شاهد بلوغ در جشنواره عمار هستیم و این جشنواره به قلعه‌ای برای فیلمسازان معتقد و متعهد به انقلاب اسلامی تبدیل شده است؛ چرا که این جشنواره به آزادی بیان توجه ویژه‌ای دارد و برخی آثار این جشنواره قابل پخش در تلویزیون نیست. وی با بیان این که این جشنواره یخ‌های مصنوعی ممیزی را می‌شکند، گفت: اگر ما روایت نکنیم، دشمن روایت می‌کند. بنده برنامه‌‌سازان تلویزیونی را به دیدن آثار عمار تشویق می‌کنم تا بتوانند سوژه‌های این فیلمسازان را شکار و از آنها در برنامه‌هایشان
استفاده کنند.