در جست‌وجوی  7 سرنشین خوارزم

واژگونی لندینگ‌کرافت در حوالی لارک

در جست‌وجوی 7 سرنشین خوارزم


هفت سرنشین یک فروند شناور لندینگ‌کرافت پس از واژگونی در حوالی لارک، ناپدید شدند. جست‌وجوها برای یافتن هفت ناپدید ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، غروب روز جمعه یک کشتی هنگام عبور از تنگه هرمز متوجه یک فروند لندینگ‌کرافت شد که 25 مایلی جنوب شرق لارک واژگون شده بود. کارکنان این کشتی در ادامه پیام اضطراری برای کمک به سرنشینان لندینگرافت ارسال کردند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره به جام‌جم گفت: بلافاصله پس از دریافت پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به محل اعلامی اعزام ‌و با هماهنگی ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز عملیات پایش دریایی و هوایی منطقه آغاز شد.
اسماعیل مکی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه شنبه جست‌وجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت. سرانجام ساعت 15 و 30 دقیقه شنبه، شناور به صورت واژگون در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک توسط ناجی ۱۲ پیدا شد.
وی با اشاره به ملیت و اسامی سرنشینان لندینگرافت خوارزم گفت: خدمه این شناور را شش ایرانی با نام‌های محمد عسکری‌زاده، فرزاد غلام‌رضایی، ستار صفری‌سکل، مصطفی بهادری، یاسر مانع بو حمیدی، موید عبدلیان‌پور و نیز یک نفر تبعه کشور هندوستان با نام اجین جانسون تشکیل داده که همگی مفقود شده و تلاش برای نجات جان این افراد ادامه دارد.
مکی‌زاده نوع کالای حمل شده توسط این شناور را بیل مکانیکی اعلام و اظهار کرد: شناور خوارزم از مبدا بندر شناص عمان به مقصد بندرعباس در حال دریاروی بوده که در موقعیت جنوب جزیره لارک دچار شرایط اضطرار می‌شود.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درخصوص علل و عوامل وقوع این حادثه نیز گفت: عوامل متعددی نظیر بی‌توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریاروی در شرایط نامساعد جوی و همچنین چیدمان نادرست بار عوامل اولیه محتمل در بروز این حادثه به نظر می‌رسد که البته نظر نهایی پس از تحقیقات کامل و گزارش تیم بررسی سوانح دریایی اعلام می‌شود.
وی در پایان گفت: اکنون هفت گروه چهار نفره برای نجات به محل اعزام شده‌اند و در حال جست‌وجو برای پیدا کردن سرنشینان شناور واژگون شده در آب‌های خلیج‌فارس هستند.
به علت نامساعد بودن شرایط جوی، اکنون امکان جست‌وجوی هوایی وجود ندارد.