نسخه Pdf

قتل خواهرزاده به خاطر ارثیه

محاکمه هفته

قتل خواهرزاده به خاطر ارثیه

 مرد 40 ساله که متهم است به خاطر ارثیه ، خواهرزاده‌اش را به قتل رسانده هفته گذشته در جلسه دادگاه منکر قتل شد.
در این پرونده که از دو سال قبل به جریان افتاد‌، مرد جوانی به نام فریدون متهم است خواهرزاده‌اش را با کمک برادرش در جنوب تهران به قتل رسانده است. متهم بعد از دستگیری به قتل اعتراف کرد و گفت: قصد کشتن خواهرزاده‌ام را نداشتم. او و دوستانش به من حمله کردند و در دفاع از خود مجبور شدم او را بزنم. 
در ادامه برادر فریدون و دوستان حبیب- مقتول- به اتهام شرکت در نزاع مرگبار دستگیر شدند و پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای‌دم مقتول درخواست قصاص کردند و مادر مقتول به قضات گفت حاضر به بخشش برادرش نیست. 
رئیس دادگاه سپس با تفهیم اتهام به فریدون از او خواست از خود دفاع کند که او اتهام قتل عمدی را رد کرد و گفت: هنگامی که قتل رخ داد، من خانه‌ای خریده بودم و در حال اسباب‌کشی به آنجا بودم که همسرم زنگ زد و گفت‌؛ حبیب و دوستانش با قمه به خانه‌مان حمله کرده‌اند. سریع خود را به مقابل خانه رساندم که خواهرزاده‌ام و دوستانش با دیدن من به سمتم حمله کردند. من سعی کردم از خودم دفاع کنم و برادرم هم برای دفاع از من به محل درگیری آمد. من در این درگیری ضربه‌‌ای به حبیب نزدم و تمام تلاشم این بود که ضربه‌ای به من نخورد. دوستان حبیب چاقو وقمه داشتند و امکان دارد در جریان درگیری یک نفر از آنها اشتباهی ضربه زده باشد. 
رئیس دادگاه : در تحقیقات اولیه به قتل اعتراف کرده بودید. چرا حالا منکر می‌شوید؟
متهم به قتل‌: زمان قتل‌، مواد کشیده و قرص خورده بودم. حال و روز خوبی نداشتم و تحت‌فشار بازجویی به قتل اعتراف کردم.
رئیس دادگاه‌: دلیل این درگیری چه بود؟
متهم به قتل: این درگیری به خاطر ارثیه بود. خواهرزاده‌هایم فکر می‌کردند من سهم ارث مادرشان را بالا کشیده‌ام و سر این موضوع مدت‌ها درگیری و اختلاف داشتیم.
در ادامه برادر فریدون در جایگاه قرار گرفت و گفت: در محل درگیری دوربین یک مغازه فعال بود اما فیلم صحنه درگیری معلوم نیست کجاست. اگر آن فیلم پیدا شود واقعیت ماجرا مشخص خواهد شد.
با دفاعیات دو برادر و دیگر متهمان پرونده، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.