نه به واردات  واکسن‌های مشکوک

رهبر انقلاب با اشاره به احتمال آزمایش واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی روی ملت‌ها، واردات واکسن از این کشورها را ممنوع اعلام کردند

نه به واردات واکسن‌های مشکوک

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در سخنانی تلویزیونی به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم، بر ضرورت حراست از یاد و نام این قیام تعیین‌كننده و مضمون دینی و ضدآمریكایی آن تأكید كردند. ایشان با افتخارآمیز خواندن تولید واكسن كرونا در كشور، گفتند: حضور منطقه‎ای و ثبات‌آور و افزایش قدرت دفاعی و موشكی ایران ادامه خواهد یافت، در مورد برجام هم ما اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریكا نداریم، مهم این است كه تحریم‌ها باید فوری و كامل برداشته شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، رهبر انقلاب اسلامی قبل از بیان مباحث اصلی خود درباره حماسه ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم و برخی مسائل روز، از حضور حماسی و خودجوش مردم در تجلیل از سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی قدردانی و تأكید كردند: این فعالیت خودجوش و حماسه‌گونه، ناشی از عواطف، بصیرت و انگیزه‌های عالی مردم بود و روح تازه‌ای در كالبد كشور و ملت دمید. ایشان همچنین از تجمع بزرگ و شگفت‌انگیز مردم عراق در بغداد و چند شهر دیگر، در سالگرد این دو شهید بزرگ تجلیل كردند و یاد همراهان سردار سلیمانی و ابومهدی (شهیدان پورجعفری، مظفری‌نیا، طارمی، زمانیان) و نیز شهدای عراقی همراه را گرامی داشتند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین با بزرگداشت یاد شهدای جان‌باخته كرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی و نیز شهیدان جان‌باخته در حادثه بسیار تلخ و ناگوار سانحه هواپیمایی در آسمان تهران، از خداوند متعال برای آن عزیزان لطف و رحمت و برای بازماندگان صبر، تسلا و آرامش مسألت كردند. رهبر انقلاب افزودند: مسؤولان نیز در این زمینه وظایفی دارند كه به آنها تذكر داده شده است. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به چهلمین روز شهادت دانشمند بزرگ كشور شهید فخری‌زاده افزودند: دو شخصیت بزرگ علمی كه این اواخر از دست دادیم، یعنی شهید فخری‌زاده و آیت‌ا... مصباح‌یزدی، هر دو در عرصه‌های كاری خویش، چهره‌های برجسته‌ای بودند كه باید از میراث ارزشمند آنها مراقبت شود و راه آنان به بهترین وجه ادامه یابد.

تحریف واقعیت رویدادهای مهم كشورها توسط دستگاه‌های جاسوسی
رهبر انقلاب در بخش اصلی سخنان‌شان با تأكید بر تأثیر تعیین‌كننده قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم، نگهبانی و حراست از یاد این حادثه و نیز مضمون عمیق آن را ضروری برشمردند.ایشان افزودند: قیام ۱۹ دی از نقاط اوج حیات ملت ایران است، چراكه عزم، اراده و بصیرت ملت را نشان می‌دهد. بنابراین باید یاد آن زنده و پُرنشاط بماند و راه آینده را روشن كند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دست‌های خائن و تحلیلگران مغرض، برای تغییر مضمون و محتوای حوادث بزرگ ملت‌ها، در جهت منافع قدرت‌های بزرگ گفتند: با گسترش وسایل ارتباط جمعی، امكان تغییر مضمون این‌گونه حوادث بیشتر
شده است.ایشان تحریف واقعیت رویدادهای مهم كشورها و جهان، آن هم با زبان و قلم اشخاص و نویسندگان معروف را از كارهای مهم دستگاه‌های جاسوسی و امنیتی برشمردند و با اشاره به كتابی كه در زمینه این‌گونه فعالیت‌های سازمان سیا منتشر شده است، افزودند: این كتاب نشان می‌دهد كه سیا چگونه با تسلط بر مطبوعات و رسانه‌های بزرگ آمریكایی و حتی اروپایی، حوادث را تحریف و تفسیرهای تأمین‌كننده منافع آمریكا را به افكار عمومی القا می‌كند.
رهبر انقلاب در تبیین ضرورت نگهبانی از مضمون قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم افزودند: حادثه قم به این شهر منحصر نماند و با الگوسازی و گسترش به دیگر شهرها، زمینه‌ساز پیروزی انقلاب عظیم مردم ایران شد، بنابراین باید از مضمون آن به‌خوبی مراقبت كرد.


دو مضمون اصلی قیام 19 دی
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، خشم متراكم‌شده‌ مردم نسبت به رژیم دیكتاتور، فاسد و وابسته پهلوی را یكی از دو مضمون اصلی قیام ۱۹ دی دانستند و افزودند: این حركت تعیین‌كننده، اساسا دینی بود، چراكه بر رهبری، بیانیه‌ها، سخنان و درس‌های امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید متكی بود و ایشان هم از روز اول قیام در سال ۱۳۴۱، مردم را براساس مبانی دینی رهبری و هدایت می‌كرد.
رهبر انقلاب اسلامی، مضمون دوم قیام ۱۹دی ۱۳۵۶ را «ضدآمریكایی و ضداستكباری» خواندند و یادآوری كردند: چند روز قبل از آن قیام، رئیس‌جمهور وقت آمریكا در تهران حمایت صددرصدی خود را از رژیم منحط، مستبد و وابسته پهلوی اعلام كرده بود، بنابراین حركت مردم قم علیه رژیم پهلوی یك حركت ضدآمریكایی هم بود.
ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان گفتند: قیام دینی و ضدآمریكایی ۱۹ دی در واقع اولین ضربه تبر ابراهیمی بر پیكر بت بزرگ به حساب می‌آید، ضرباتی كه تا امروز ادامه یافته است.


اوضاع درهم‌ریخته بت بزرگ استكبار
رهبر انقلاب با اشاره به اوضاع در‌هم‌ریخته بت بزرگ استكبار افزودند: «افتضاح انتخاباتی»، «حقوق بشری كه هر چند روز یك سیاهپوست قربانی آن می‌شود»، «بر ملا شدن ماهیت ارزش‌های ادعایی آمریكا كه موجب تمسخر دنیا، حتی دوستان آمریكا شده»، «اقتصاد فلج»، و «ده‌ها میلیون بیكار، گرسنه و بی‌خانمان» نشان‌دهنده اوضاع نابسامان آمریكا است كه البته عجیب نیست، اما عجیب این است كه عده‌ای هنوز آرزو و قبله‌شان آمریكا است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: عده‌ای خیال می‌كنند كه اگر با آمریكا آشتی كردیم، كشور بهشت بَرین می‌‌شود. این افراد باید به ایران قبل از انقلاب نگاه كنند كه چگونه حمایت آمریكا باعث جلوگیری از پیشرفت كشور، گسترش فقر اقتصادی و علمی و رواج فساد و بی‌بندوباری فرهنگی شد. ضمن این‌كه امروز هم اوضاع رژیم‌هایی كه در منطقه قربان‌صدقه آمریكا می‌روند، بر همه روشن است.رهبر انقلاب، بازگشت به سلطه جهنمی قبل از انقلاب را هدف اصلی آمریكایی‌ها در فشارهای ۴۲ ساله بر ایران دانستند و افزودند: فرق آمریكا با برخی اروپایی‌ها در این است كه آمریكایی‌ها به علت سابقه سلطه قبلی خود بر ایران و منطقه، دنبال تكرار آن وضع هستند و باید همه در مقابل این هدف شوم هوشیار باشند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به سخنان صریح یك كارشناس معروف آمریكایی گفتند: آمریكایی‌ها تا هنگامی كه بر منطقه سلطه نیابند، منافع خود را در ایجاد بی‌ثباتی در ایران، عراق، سوریه، لبنان و دیگر كشورهای منطقه جست‌وجو می‌كنند كه این هدف گاهی با كارهایی شبیه فتنه ۸۸ در ایران و گاهی با تشكیل داعش پیگیر می‌شوند.
ایشان با اشاره به حوادث روزهای اخیر در آمریكا مانند حمله به كنگره و فرار نمایندگان از تونل‌های مخفی افزودند: آنها در فتنه ۸۸ به دنبال ناامنی و ایجاد آشوب و جنگ داخلی در ایران بودند كه موفق نشدند و خداوند همین مساله را در سال ۹۹ بر سر خودشان آورد.




پاسخ قطعی نظام به ادعاهای جبهه استكبار در 3 موضوع
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای بخش دیگری از سخنان‌شان را به پاسخ قطعی و پایانی نظام اسلامی به ادعاهای جبهه استكبار به سركردگی آمریكا، علیه جمهوری اسلامی در سه موضوع «تحریم»، «حضور منطقه‌ای ایران» و «توان دفاعی و قدرت موشكی كشور» اختصاص دادند.
تحریم‌ها به‌تدریج در حال بی‌اثر شدن هستند
ایشان درخصوص مساله تحریم تأكید كردند: جبهه غرب و دشمنان موظفند حركت خباثت‌آمیز تحریم علیه ملت ایران را كه واقعا یك خیانت، جنایت و دشمنی بی‌جهت علیه مردم است، فورا متوقف كنند و همه تحریم‌ها را بردارند.رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته بارها تأكید كرده‌ایم كه باید اقتصاد را با فرض برداشته‌ نشدن تحریم‌ها جوری برنامه‌ریزی كنیم تا كشور به‌خوبی اداره شود و با رفتن و آمدن تحریم و با بازیگری‌های دشمن، دچار مشكل نشود كه این كار با اتكا به ظرفیت‌های داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ممكن است. گرچه تحریم‌ها نیز به‌تدریج در حال بی‌اثر شدن است.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بنابراین این حرف طرف مقابل كه فلان كار را بكنید یا نكنید، بی‌خود است و تحریم‌ها كه خیانت و جنایت در حق ملت است، باید برداشته شود.
حضور منطقه‌ای ایران، باید وجود داشته باشد
رهبر انقلاب اسلامی، معنا و منطق حضور منطقه‌ای ایران را تقویت دوستان و طرفداران جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: حضور جمهوری اسلامی در منطقه «ثبات‌آفرین» و موجب رفع بی‌ثباتی است، همچنان‌كه در سوریه و عراق این واقعیت را همه دیدند. بنابراین، این حضور قطعی است، باید وجود داشته باشد و خواهد داشت.
دشمن ناگزیر است توان دفاعی ایران را درنظر بگیرد
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با یادآوری تجربه تلخ ناتوانی كشور در مقابل حملات هوایی صدام، خاطرنشان كردند: ایران آن روزها در مقابل موشكباران و بمباران تهران و شهرهای مختلف، ناتوان و بی‌دفاع بود و جمهوری اسلامی حق نداشت كشور را در آن شرایط نگه دارد.
ایشان با یادآوری نمونه‌هایی از قدرت دفاعی امروز ایران، مثل ساقط كردن پرنده متجاوز آمریكایی در آسمان ایران یا درهم كوبیدن پایگاه عین‌الاسد، گفتند: دشمن در مقابل این واقعیت‌ها ناگزیر است قدرت و توانایی‌های دفاعی ایران را در محاسبات و تصمیمات خود درنظر بگیرد.


عجله‌ای برای بازگشت آمریكا به برجام نداریم
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌شان به مساله پر تكرار دیگری در افكار عمومی یعنی برجام و كنار گذاشتن بخشی دیگر از تعهدات و آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد اشاره كردند و گفتند: این بحث را مطرح می‌كنند كه آمریكا به برجام برگردد یا برنگردد؟ جمهوری اسلامی هیچ اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریكا به برجام ندارد، بلكه مطالبه منطقی ما رفع تحریم‌ها و بازگرداندن حق غصب‌شده ملت است كه این وظیفه آمریكا و اروپایی‌های دنباله‌‎رو آن است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: اگر تحریم‌ها برداشته شد، بازگشت آمریكا به برجام معنا می‌دهد، البته مساله خسارت‌ها كه جزو مطالبات ما است، در مراحل بعدی دنبال خواهد شد. اما بدون رفع تحریم‌ها، بازگشت آمریكا به برجام حتی ممكن است به ضرر كشور هم باشد.
ایشان خاطرنشان كردند: در این موارد به مسؤولان در قوای مجریه و مقننه گفته شده كه با دقت و رعایت كامل ضوابط پیش بروند.رهبر انقلاب اسلامی تصمیم مجلس و اقدام دولت برای كاهش بخش دیگری از تعهدات برجام را كاملا درست و عقلانی دانستند و گفتند: عمل كردن جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود در شرایطی كه طرف مقابل به همه تعهدات خود عمل نمی‌كند، بی‌معنی است.
ایشان افزودند: البته اگر آنها به تعهدات خود بازگردند، ما نیز برمی‌گردیم، همچنان‌كه بنده از ابتدای برجام گفتم اقدامات باید به صورت متناظر و «كار و تعهد آنها در مقابل كار و تعهد ما» باشد كه البته این، اولِ كار انجام نگرفت، اما اكنون باید انجام شود.


استفاده از جوانان به معنی کنار گذاشتن نسل قبل نیست
موضوع دیگری که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند، منافات نداشتن به‌کارگیری جوانان باانگیزه و کاربلد، با استفاده از افراد کارکشته و باتجربه بود.
ایشان به پخش بخشی از سخنان‌شان در یک برنامه تلویزیونی که در صدر آن بر روی کار آمدن «دولت جوان حزب‌اللهی» و در ادامه بر استفاده از افراد با تجربه تأکید شده بود، اشاره کردند و گفتند: این دو مورد با هم منافاتی ندارد، بنده از قدیم به تکیه به نیروهای جوان اعتقاد راسخ داشته‌ام، به این معنی که به آنها اعتماد و در برخی مدیریت‌های مهم کشور از آنها استفاده و از ابتکار، انگیزه و نشاط آنها استقبال شود.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: باید از کار، روحیه و خلاقیت جوانان و بچه‌های کشور حداکثر استفاده بشود، اما این به معنای حذف و کنار گذاشتن نسل قبل نیست، بلکه بر حسب اقتضا، یک‌جا مدیریت جوان و یک‌جا مدیریت فرد مجرب و کارکشته لازم است، همچنان‌که در زمان امام بزرگوار نیز همین‌طور بود. البته درخصوص دولت جوان حزب‌اللهی در ایام نزدیک انتخابات سخن خواهیم گفت.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به شهید سرافراز سردار سلیمانی افزودند: البته بعضی از افراد میانسال هم مثل جوانان هستند. شهید سلیمانی در حدود ۶۰ سالگی از هیچ چیز نمی‌ترسید و تحرک، تلاش و فعالیت‌های متراکم او اعجاب‌آور بود.


ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی به كشور ممنوع است
بخش پایانی سخنان رهبر انقلاب به مساله كرونا اختصاص داشت.
ایشان با تشكر از وزارت بهداشت و دست‌اندركاران تولید واكسن آزمایش‌شده برای مقابله با كرونا، این واكسن را مایه افتخار و عزت كشور خواندند و با انتقاد از افرادی كه هر كار بزرگ در كشور را انكار می‌كنند، به سوابقی از این انكارها در مقابل پیشرفت‌های علمی اشاره و خاطرنشان كردند: سال‌ها قبل وقتی جوانان كشور دستگاه‌های سانتریفیوژ را درست كرده بودند، عده‌ای نامه نوشتند كه مبادا فریب این ادعاها را بخورید، همچنین پس از موفقیت مرحوم كاظمی و جوانان همكار او در سلول‌های بنیادی پیغام‌های مشابهی داده شد، اما آن پیشرفت‌ها واقعا قابل باور بود و پس از آن نیز پیشرفت‌ها ۱۰ برابر شد.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ادامه، ورود واكسن آمریكایی و انگلیسی به كشور را ممنوع اعلام كردند و گفتند: آمریكایی‌ها اگر توانسته بودند واكسن تولید كنند، این افتضاح كرونایی در كشورشان به‌وجود نمی‌آمد كه در یك روز حدود 4000 نفر تلفات داشته باشند. ضمن این‌كه اساسا به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واكسن‌ها برای آزمایش روی ملت‌ها است.ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای كه فرانسوی‌ها در قضیه خون‌های آلوده دارند، به آنها هم خوشبین نیستم، اما تهیه واكسن از كشورهای دیگر هیچ مشكلی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر لزوم استمرار مراقبت‌های بهداشتی مردم و انجام وظایف مسؤولان برای مقابله با كرونا، گفتند: برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌ پس‌داده دارویی در زمینه كرونا وجود دارد كه مسؤولان هم آنها را تصدیق می‌كنند. این موارد نباید انكار شود، بلكه باید مورد بررسی قرار بگیرد.حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پایان خطاب به ملت ایران، مردم قم و حوزه علمیه معظم خاطرنشان كردند: دیروز ملت ایران در سایه اتحاد، عزم راسخ، دینداری، حضور بهنگام و مجاهدت توانست با رقم زدن این انقلاب عظیم، مسیر تاریخ دنیا و بشر را تغییر دهد و امروز نیز ملت با توانایی‌ها و تجارب و امكانات بیشتر می‌تواند بر همه موانع در زمینه مسائل اقتصادی، مثل تولید و ارزش پول ملی و در زمینه مسائل فرهنگی، سیاسی و نظامی فائق آید.