نسخه Pdf

ساگرادا

ساگرادا

تعداد بازیکن: یک تا 4 نفر زمان بازی:30 تا 60 دقیقه گروه سنی: بالای 13 سال

در بازی ساگرادا، شما هنرمندی هستید که برای خلق زیباترین پنجره مشجر در کلیسای بزرگ ساگرادا فامیلیا با هنرمندان دیگر رقابت می‌کنید. تاس‌ها نماد قطعات شیشه‌ای هستند و هر کدام‌شان یک رنگ و ارزشی دارد. این بازی، رتبه هفتم در بازی‌های با سبک انتزاعی و رتبه سیزدهم در بازی‌های با سبک خانوادگی را به خودش اختصاص داده است. نکته جالب در بازی این است که می‌توانید خودتان به تنهایی هم این بازی را انجام بدهید.
قطعات بازی شامل چهار قاب پنجره(صفحات بازی)، 12کارت پنجره یا الگو (دورو)، 90تاس در پنج رنگ قرمز، زرد، آبی، سبز و بنفش، صفحه دورشمار، صفحه امتیازشمار، 12کارت ابزار، 10کارت هدف همگانی، پنج‌کارت هدف اختصاصی و 24نشان مهر است. برای شروع به هر بازیکن دو کارت پنجره یا الگو و یک کارت هدف اختصاصی بدهید. در پایین کارت‌های الگو، یکسری دایره کوچک وجود دارد و این دایره‌ها نشانگر سخت یا آسان بودن ساخت پنجره است. یعنی هر چه تعداد دایره‌ها بیشتر باشد ساخت پنجره سخت‌تر است و بالعکس. شما با توجه به همین تعداد دایره‌ها و به همان اندازه نشان مهر دریافت می‌کنید.
 کارت الگو را درون صفحه بازی بگذارید. در پشت کارت‌های هدف اختصاصی یک تاس با رنگ مشخص وجود دارد و به‌ازای هر تاسی که از آن رنگ جمع کنید در انتهای بازی امتیاز به‌دست می‌آورید. کارت‌های اهداف همگانی و کارت‌های ابزار را خوب با هم قاتی کنید و از هر کدام سه تا از آنها را در وسط بازی قرار بدهید. کارت‌های اهداف همگانی به شما می‌گویند اگر برخی ویژگی‌ها را رعایت کنید با توجه به آن چیزی که در پایین کارت‌ها نوشته شده امتیاز به‌دست می‌آورید. مثلا روی یک کارت نوشته شده به‌ازای هر تاس عدد یک و دو که در پنجره‌تان داشته باشید، دو امتیاز می‌گیرید.
هر بازیکنی که نوبتش است از کیسه تاس‌ها، پنج تاس بیرون می‌کشد و روی صفحه می‌ریزد. با توجه به صفحه الگویی که در پنجره‌تان به کار رفته تاس‌ها را آنجا می‌گذارید و این جای‌گذاری تاس‌ها هم قوانین خاص خودش را دارد. مثلا شما برای شروع باید تاس‌تان را روی خانه‌هایی که در گوشه قرار دارند، بگذارید یا این‌که هر تاسی را بخواهید می‌توانید در خانه‌های سفید بگذارید و به ازای آنها امتیاز دریافت کنید. این بازی در10دور برگزار می‌شود و در پایان، بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده است.
ضمیمه قفسه کتاب