میلیچ قصد داشت دو سال تمدید کند و بعد برود!

خدا به استقلال رحم کرد؛ نقشه شوم میلیچ خنثی شد

میلیچ قصد داشت دو سال تمدید کند و بعد برود!

هروویه میلیچ در اقدامی عجیب‌، بدون آن‌که حتی مسؤولان استقلال را در جریان بگذارد، تهران را به مقصد کشورش کرواسی ترک کرد. او بعد از این اقدام عجیب، در مصاحبه‌ای گفت با دلی آکنده از درد، به کشورش بازگشته است! میلیچ به دلیل آن‌که دو بازی روی نیمکت نشست و البته با بهانه این‌که دو ماه از دستمزدش را دریافت نکرد، در اقدامی خودسرانه، از ایران رفت. قاعده و قانون این است که پاسپورت بازیکنان در اختیار باشگاه آنها باشد و در واقع باشگاه به خارجی‌ها اجازه رفت‌و‌آمد را دهد. این در دنیای حرفه‌ای یک اتفاق عادی است، به همین دلیل برای همه سوال پیش آمده که چطور میلیچ پاسپورتش را در اختیار داشته و رفته؟ خبرهای رسیده از داخل باشگاه حکایت از آن دارد این بازیکن با ساختن یک داستان دروغین، توانسته پاسپورتش را از کاظم قیم مسؤول روابط بین‌الملل استقلال بگیرد. او با ادعای این‌که به روادیدش در سفارت کرواسی نیاز دارد، آن را به دست آورده و پیش از شهرآورد بزرگ پایتخت، اقدام به خرید بلیت کرده است. یعنی همه چیز مثل نقشه پیش رفت. حالا اما سوالات زیادی در ذهن هواداران استقلال وجود دارد. چرا او که با استقلال تمدید کرده بود، چنین نقشه‌ای کشید و چه چیزی در سر دارد؟!
 نقشه میلیچ
ماجرای میلیچ و استقلال چند هفته‌ای تیتر رسانه‌هاست. او قصد داشت در 31 سالگی دو فصل دیگر قراردادش را تمدید کند ولی باشگاه تن به این خواسته نداد. بعد از خروج ناگهانی میلیچ از کشور برای آنها کاملا ثابت شده که این بازیکن قصد داشته سر استقلال کلاه بگذارد! هدف میلیچ این بود دو سال قراردادش را تمدید کند و بعد از آن کشور را ترک کند. این یک مزیت فوق‌العاده برای مدافع چپ استقلالی‌ها داشت. در آن صورت می‌توانست به خانه‌اش در کرواسی بازگردد و در حالی که مشغول خوشگذرانی با خانواده‌اش است، هزاران هزار یورو از استقلال پول بگیرد!
میلیچ برای فصل آینده 250 هزار یورو و برای فصل بعد از آن هم 300 هزار یورو از باشگاه درخواست داشت. اعضای هیات مدیره استقلال هم وقتی در این‌باره مشورت کردند به این نتیجه رسیدند که خواسته مالی او عجیب و غریب است و بنابراین نمی‌توانند قراردادش را تمدید کند. میلیچ هم وقتی دید به هدفش نرسیده تصمیم گرفت با همین قرارداد 200 هزار یورویی ایران را ترک کند! باشگاه استقلال حالا مجبور خواهد بود دستمزد کامل فصل جاری این بازیکن را پرداخت کند چراکه او طبق بندی از قرارداد در صورت عدم دریافت دو ماه از دستمزدش، آزادانه می‌تواند فسخ کند. البته دیروز برخی رسانه‌ها اعلام کردند میلیچ فسخ نکرده.
سخنگوی باشگاه استقلال هم به جام‌جم گفت: «ما در تلاش هستیم تا او را برگردانیم. صحبت‌های مقدماتی هم شده است.»
با این حال یک عضو هیات مدیره این باشگاه به روزنامه ما توضیح داد: «رفتار میلیچ حرفه‌ای نبوده. او پیشنهادی نداشت ولی به ما پیشنهاد داد دو ساله تمدید کند. دستمزدی هم می‌خواست که در اروپا به مراتب کمتر از آن نصیبش می‌شد. این‌که می‌گویند میلیچ پیشنهاد دارد هم کاملا کذب است. او با ما در تابستان قرارداد داشت ولی یک دعوتنامه هم برای استقلال نیامد. بنابراین احساس می‌کنیم بخش زیادی از حرف‌ها تنها بازارگرمی بوده است. میلیچ اگر تمدید می‌کرد و دو ماه از دستمزدش را نمی‌گرفت دوباره می‌رفت.
در آن صورت می‌دانید باشگاه استقلال متحمل چه هزینه سنگینی می‌شد؟»
 خانه لاکچری میلیچ
آبی‌ها هر چند در این سال‌ها کم تصمیمات غلط مدیریتی نگرفته‌اند ولی ظاهرا این بار تیزهوشی به خرج داده و مانع از یک بحران بزرگ شده‌اند. با وجود ادعای سخنگوی استقلال بعید به نظر می‌رسد راهی برای بازگشت میلیچ وجود داشته باشد. اگر او می‌خواست بماند قطعا تهران را ترک نمی‌کرد. میلیچ در حالی از ایران رفت که یکی از بهترین و شیک‌ترین خانه‌ها را در مناطق بالانشین تهران داشت. اجاره این خانه رقمی عجیب و غریب بود به شکلی که حتی بعضی از اعضای هیات مدیره باشگاه به آن ایراد گرفته‌اند. باشگاه نمی‌توانست پول ودیعه زیاد بپردازد.  به همین دلیل تقبل کرد تا کرایه سنگین بدهد. خانه میلیچ تمام امکانات را داشت و قطعا حالا او در کرواسی هم همین امکانات را در اختیار نخواهد داشت.