دیدار مدیر شبکه آموزش سیما  با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

دیدار مدیر شبکه آموزش سیما با دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو

 در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی رقص قلم، مسعود احمدی‌افزادی، مدیر شبکه آموزش سیما با هدف قدردانی از این حرکت مهم با حجت‌ا... ایوبی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، دکتر مسعود احمدی‌افزادی با تشریح اهداف و سیاست‌های شبکه آموزش سیما به‌عنوان ستاد زبان و ادبیات فارسی سیما، آمادگی این ستاد را برای هرگونه همکاری و هم‌افزایی رسانه‌ای و فرهنگی با کمیسیون ملی یونسکو، برای ترویج زبان و ادبیات فارسی اعلام کرد.
رئیس ستاد زبان و ادبیات فارسی سیما، ضمن قدردانی از ابتکار آقای دکتر ایوبی و تلاش مجموعه اساتید و کارکنان کمیسیون ملی یونسکو در ایران در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی خوشنویسی با عنوان رقص قلم، هنر خوشنویسی را مصداق و از ارکان اصلی پاسداشت زبان فارسی دانست. مدیر شبکه آموزش در این دیدار صمیمانه ابراز امیدواری کرد با نگاه و تلاش‌های دلسوزانه‌ای که در مجموعه کمیسیون ملی یونسکو وجود دارد شاهد ثبت هنرهای ملی در مجامع بین‌المللی به‌ویژه یونسکو به نام ملت بزرگ ایران باشیم. دبیرکل ملی یونسکو نیز با تبیین تلاش‌های انجام شده برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی رقص قلم در ایران، استقبال اساتید و هنرمندان جهانی را کم نظیر توصیف و تصریح کرد با رقابت و تحرکی که از سوی برخی کشورها وجود داشت ثبت این هنر به نام ملت ایران موفقیتی بزرگی خواهد بود. معاون سابق سینمایی وزارت ارشاد سطح کمی و کیفی برنامه‌های شبکه آموزش را در تراز مطلوب دانست و تولید و پخش برنامه مدرسه تلویزیونی ایران را کمک بهینه به دانش‌آموزان در جهت آموزش در شرایط دوری از مدرسه دانست. دکتر ایوبی ضمن تشکر از همکاری‌های انجام شده صداوسیما با این نهاد، خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ملی با کمیسیون ملی یونسکو برای ترویج و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در سطح بین‌الملل دانست.