قتل زن همسایه در پشت‌بام برای سرقت طلا

قتل زن همسایه در پشت‌بام برای سرقت طلا

مرد جوان که با انگیزه سرقت طلا، زن همسایه را در پشت‌بام خانه‌اش خفه کرده بود با کشف یک سرنخ در دام پلیس گرفتار شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، شامگاه پنجشنبه25دی‌ماه فرزندان زن 65ساله‌ای با مراجعه به پلیس کرج از ناپدید شدن مادر خود خبر دادند. بررسی شکایت آنها نشان داد، ساعت 11شب به خانه آمده و متوجه غیبت مادر خود شده‌اند. در ادامه با فامیل و آشنا تماس گرفته و سراغ مادرشان را گرفته بودند، اما کسی از او خبر نداشت.
پس از این شکایت تحقیقات آغاز شد اما ساعت 2بامداد جمعه خانواده این زن در تماس با پلیس خبر دادند جسد مادرشان را در پشت‌بام خانه پیدا کرده‌اند. پس از این تماس، تیمی از ماموران پلیس آگاهی البرز همراه بازپرس جنایی در محل کشف جسد حاضر شدند. فرزندان مقتول در تحقیقات گفتند: نگران مادرمان بودیم و به جست‌وجو در خانه پرداختیم. وقتی به پشت‌بام خانه رسیدیم، جسد مادرمان را آنجا پیدا کردیم.
با بررسی جسد این زن مشخص شد، قاتل او را خفه کرده و با سرقت طلاهایش متواری شده است. ماموران به تحقیقات محلی پرداخته و متوجه شدند، همسایه 39ساله مقتول ظهر پنجشنبه سراسیمه از خانه‌اش خارج شده و دیگر بازنگشته است. با کشف این سرنخ، مرد جوان به عنوان مظنون اصلی این جنایت تحت تعقیب قرار گرفت و 12ساعت بعد، در یکی از شهرهای استان تهران شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز در این باره گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی البرز ابتدا منکر قتل بود اما وقتی با دلایل پلیسی روبه‌رو شد به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و راز قتل زن همسایه را فاش کرد. مرد 39ساله در جریان تحقیقات گفت: مدتی است با مشکلات مالی روبه‌رو شده و با اطلاع از این‌که زن همسایه طلای زیادی دارد، نقشه سرقت طلاهایش را طراحی کردم. برای این‌که راز سرقت فاش نشود باید او را می‌کشتم. می‌دانستم روزها در خانه تنهاست. به همین خاطر پنجشنبه سراغش رفتم و ادعا کردم لوله‌کشی خانه‌اش مشکل دارد و باعث شده دیوار خانه‌ام نم بدهد. او به من اعتماد کرد و برای بررسی لوله‌ها وارد خانه‌اش شدم. به پشت‌بام رفتیم و آنجا او را خفه کردم. بعد از قتل طلاهایش را سرقت کردم. بخشی از طلاها را در کرج و فردیس به دو نفر از آشناهایم به قیمت 60میلیون تومان فروختم و بقیه طلاها را در خانه‌ام مخفی کرده‌ام.
رئیس پلیس آگاهی البرز ادامه داد: متهم پس از اعتراف به این جنایت با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.