موسیقی هنرمندان عاشق

صدیق تعریف به حمایت اسپانسرها از موسیقی اصیل امید ندارد

موسیقی هنرمندان عاشق



صدیق تعریف، سال‌ها به‌عنوان خواننده در حوزه موسیقی اصیل ایرانی و کُردی و به‌عنوان ردیف‌دان موسیقی ایرانی فعالیت کرده و پاره‌ای از هنرمندان مطرح موسیقی در محضر او درس آواز را فراگرفته‌اند. این استاد موسیقی در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره مسائل هنرمندان گفته و توضیح داده است: در طول سال‌های فعالیتم به‌طور موازی به دو حوزه موسیقی ایرانی و کردی پرداخته‌ام و از حالا به بعد نیز همین‌گونه خواهد بود. تابه‌حال هیچ‌گاه پیش نیامده کاری برای انجام دادن نداشته باشم و همیشه مشغول آماده‌سازی، طراحی و ضبط کارهای جدید بوده‌ام، البته در سال‌های اخیر حمایت از تولید کارهای‌مان به‌مراتب کمتر شده که این موضوع باعث شده شرایط خوبی برای تولید آثار جدید نداشته باشیم.
او ادامه داد: امسال با توجه به شرایط دشوار اجتماعی و شیوع کرونا، شرایط برای همه سخت بود و در حوزه موسیقی نیز تهیه‌کنندگانی که باید روی تولید آثار موسیقی ایرانی سرمایه‌گذاری کنند،ازآنجاکه بازگشت سرمایه نخواهند داشت و هواداران موسیقی اصیل ایرانی کمتر می‌شود، حمایت نکردند. به همین علت به‌اجبار به حمایت اسپانسرها از موسیقی اصیل ایرانی امیدی نیست.
این هنرمند می‌گوید در شرایط فعلی فقط می‌توان با هزینه شخصی گاهی تک آهنگ تولید و قطعه تولیدشده را در فضای مجازی منتشر کرد.