نسخه Pdf

دست پر برای نوروز ۱۴۰۰

مروری بر تولیدات اخیر شبکه استانی اصفهان

دست پر برای نوروز ۱۴۰۰

شبکه استانی اصفهان همواره تلاش کرده تولیدات قابل توجهی را به مخاطبان عرضه کند و حتی سال ۹۹ که کرونا جهان را فرا گرفت، باعث نشد دست این شبکه از تولیدات فاخرش خالی شود. در حال حاضر مدیران و سازندگان مشغول در این شبکه در حال تدارک برنامه و سریال برای نوروز ۱۴۰۰ و پس از آن هستند. در این گزارش به طور خلاصه به مرور چند اثر شاخصی که این روزها در حال تولید است پرداختیم. تولیداتی که بخش اعظم آن‌ها قرار است در نوروز 1400 و روزهای قبل از آن از تلویزیون پخش شوند.

«سجاد» مهمان نوروزی اصفهانی‌ها می‌شود
سریال داستان‌های سجاد، یک سریال با محتوای طنز است که پس از ساخت تله‌فلیم طنز منار توسط وحید پاکزاد، مجدد سریالی با محتوای طنز در رده نوجوانان پیشنهاد شد.
این سریال 13قسمتی در 45دقیقه در نظر گرفته شده و متناسب با سنین کودک و نوجوان همراه با لهجه شیرین اصفهانی در یکی از شهرستان‌های اطراف زاینده رود اتفاق می‌افتد. داستان قسمت اول با معرفی شخصیت‌های سریال و ورود خانواده سرهنگ که یک دختر و پسر دوقلو دارند به روستا آغاز می‌شود و چالشی برای آنها با شخصیت‌های اصلی داستان که سجاد و علی هستند پیش می‌آید و شیطنت آنها باعث می‌شود دختر و پسر دوقلوی تازه وارد راهی شهر شوند که به دلیل بارندگی، مسیر خود را گم می‌کنند و علی و سجاد دنبال آنها آمده و همگی در باران در غاری پنهان می‌شوند و سرانجام حیدر چوپان آنها را پیدا می‌کند. ازطرفی، همه در روستا و شهر همه دنبال این چهار بچه می‌گردند و با حدس آدم‌ربایی داستان به سمت ورود پلیس به ماجرا می‌رود. گفتنی است هر دو قسمت از این سریال طنز به یک داستان از زندگی این پسر و ماجراهای آنها اختصاص دارد و در هر داستان اتفاقاتی جدید برای سجاد می‌افتد. 
این سریال در مرحله پیش تولید برای نوروز1400 از شبکه اصفهان در نظر گرفته شده است که تهیه‌کننده و کارگران وحید پاکزاد، مدیر فیلمبرداری محمد صادق داوری، مدیر صدابرداری مجتبی حبیب‌الهی، مدیرتولید محسن سیاه‌ریزی، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه میلاد سهایی، دستیار دوم کارگردان و دستیار برنامه ریز نازنین جلالی‌فر، تدوین مهدی دهقان و موسیقی هومن امامی و طراح لباس الهام آغاجری هستند.
در این سریال طنز تلویزیونی سجاد رضایی، محمد رنجکش، هستی حیدریان، منصور گماری به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند.

روایت خدمت حقیقی یک پزشک
مستند تلویزیونی با عنوان قسم با موضوع روایت زندگی شهیدسعید حقیقی، نخستین شهید مدافع سلامت اصفهان تولید شده است. این مستند تلویزیونی قصد دارد به تعهد و تلاش یکی از پزشکان در دوران شیوع ویروس کرونا بپردازد.  
هدف تولید این مستند نیز به تصویر کشیدن تلاش‌های خالصانه کادر درمان است. زمان این مستند 30دقیقه و تلاش شده است با گفت‌وگو با خانواده شهید دکتر سعید حقیقی، ویژگی‌های اخلاقی این پزشک متعهد به تصویر کشیده شود.  در این مستند با خانواده این شهید مدافع سلامت و خصوصیات این شهید از جمله متانت، صبوری، تلاش صادقانه و حضور در مناطق محروم برای کمک به بیماران آن مناطق صحبت شده است.  این مستند روایت زندگی شهید دکتر حقیقی از زمان شیوع کرونا و حضور در مناطق محروم لردگان تا خدمات داوطلبانه به بیماران است.
این مستند 30دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی آزاده رجبی با حضور  کارگردان احمدرضا نصری، مدیرتولید محمودرضا پناهنده، تدوین احمدرضا نصری، صدابردار پیمان حسین‌آبادی و تصویربرداری مجید محسنی، دانش تاجمیر ریاحی و جلال زارع تولید از شبکه اصفهان پخش می‌شود.

قصه رفاقت حاج قاسم و حاج احمد
مستند تلویزیونی همسایه با موضوع روایت رفاقت حاج‌قاسم سلیمانی و حاج‌احمد کاظمی تولید و به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی از شبکه اصفهان پخش می‌شود. 
در این مستند افکار بزرگمردانی همچون حاج‌قاسم سلیمانی و حاج‌احمد کاظمی در وجوه مختلف و شرح دلدادگی 
و سر سپردگی ایشان به انجام وظایف اسلامی و انقلابی ترسیم و الگوی با شکوه و زیبایی که بتواند در همه ابعاد برای جوانان امروز قابل دسترسی باشد به تصویر کشیده شده است. در این مستند با افرادی همچون فرزند شهید کاظمی، سرتیم حفاظت و دوستان و همرزمانی که از نزدیک شاهد رفاقت و روابط حاج‌قاسم سلیمانی و حاج‌احمد کاظمی بوده‌اند، 
گفت‌وگو شده است و به بیان خاطرات از این دو بزرگوار در محورهای عاطفی، ولایتمداری، ادای تکلیف و انجام وظیفه پرداخته می‌شود. مستند همسایه به تهیه‌کنندگی آزاده رجبی، با حضور کارگردان فرزاد حقوقی، مدیرتولید محمودرضا پناهنده، دستیار تهیه مهدی توکلی، تصویربرداری و نورپرداز عبدالله وزوانی و صدابرداری پیمان حسین‌آبادی تولید شده است.

مدافعان سلامت در قاب تلویزیون اصفهان
در این مستند تلویزیونی کرونا، تلاش‌های مدافعان سلامت و همچنین کمک‌های مومنانه مردمی به تصویر کشیده شده است. این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی رضایی‌ونکی، تصویربرداری حجت سلطانی و علی نریمانی، صدابرداری منوچهر رضایی و هماهنگی نسرین‌السادات حکیمیان اصفهانی در دو قسمت20 دقیقه‌ای مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند. علی رضایی‌ونکی تهیه‌کننده این مستند با اشاره به ابعاد گسترده اجتماعی و اقتصادی ویروس کرونا در جامعه گفت: در این مستند تلویزیونی ۲۰دقیقه‌ای تلاش شده گوشه‌ای از زحمات شبانه‌روزی کادر درمان به‌خصوص در شرایط بحرانی حال حاضر به تصویر کشیده شود.  وی افزود: در حال حاضر هزاران نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و کمک‌های مردمی و مومنانه در قالب طرح‌های همدلی انجام و همه این تلاش‌ها در این مستند نشان داده می‌شود. 

سریال طنز خانه دوم درباره گردشگران 
سریال 13قسمتی با عنوان خانه دوم در خصوص حضور گردشگران در سال‌های  گذشته در اصفهان تولید می‌شود. این سریال به تهیه‌کنندگی سیدحامد حسینی و کارگردانی هادی رحیمی‌خاص برنامه‌ریزی شده است. داستان مجموعه اتفاقات مدرسه‌ای است که میزبان گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف کشور در زمان قبل از شیوع ویروس کرونا بوده است و هم اکنون مدیر مدرسه بنا به اتفاقات دراماتیک به مسائل مربوط به گردشگران در آن زمان بر می‌خورد و مخاطبان در هر قسمت شاهد گره‌گشایی موضوعات مختلف در قالب طنز اجتماعی خواهند بود. سریال خانه دوم در 13قسمت و هر قسمت به مدت 45دقیقه به نویسندگی سیداحسان مصلحی و برنامه‌ریزی شهاب کازرونی هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد.
ضمیمه چار دیواری