نسخه Pdf

جزیره اسکای

جزیره اسکای

تعداد بازیکن: 2 تا 5 نفر زمان بازی: 30 تا50 دقیقه

قصه جزیره اسکای که برنده بهترین بازی سال در کشور آلمان هم بوده این است که پنج قبیله بر سر به‌دست آوردن یک جزیره در حال درگیری هستند و تنها رئیس قبیله‌ای که به بهترین شکل قلمرو قبیله‌اش را گسترش بدهد و تجارت بهتری را راه بیندازد می‌تواند جزیره را به‌دست آورد. 
برای شروع هر بازیکن یک رنگ و یک قلعه و یک دیواره قلعه مختص به خودش را انتخاب کرده و باید جلوی خودش بگذارد. علاوه بر همه اینها به هر بازیکن یک نشان تبر هم بدهید و چهار کارت امتیازگیری را به‌صورت تصادفی بردارید و در صفحه بازی بگذارید. جزیره اسکای شامل چند راند بوده که شامل شش مرحله است. 1. درآمد: هر بازیکن پنج سکه دریافت می‌کند. 2. کشیدن کارت از کیسه و قیمت‌گذاری: هر بازیکن سه کارت زمین از توی کیسه کارت‌ها برمی‌دارد. این کارت‌ها را جلوی دیواره قلعه بگذارید و به صورت مخفیانه و پشت قلعه برای زمین‌هایتان قیمت تعیین کنید و نشان تبر را به دلخواه روی یکی از زمین‌ها قرار دهید. با این کار آن کارت زمین حذف می‌شود و به کیسه کارت‌ها برگردانده می‌شود.
 3. برداشتن دیوار و حذف یک کارت: بازیکنان به‌طور همزمان دیواره قلعه را برمی‌دارند و ابتدا آن زمینی را که با تبر مشخص‌شده، به کیسه برمی‌گردانند. 4. خرید: هر بازیکن می‌تواند از دیگر بازیکنان زمین بخرد و در‌ازای آن قیمتش را بپردازد. 5. ساخت‌وساز: کارت‌های زمین را در اطراف قلعه‌تان بگذارید و بسازید. در ساخت‌وساز باید به این نکته توجه کنید کارت‌ها را جوری کنار هم بگذارید که اقلیم‌هایشان شبیه هم باشد. یعنی دریا به دریا وصل می‌شود و چمن به چمن. 6. امتیازگیری: هر بازیکن با توجه به حکم تعیین‌شده در هر راند امتیاز کسب می‌کند(همان چهار کارت امتیاز که ابتدای بازی در جای مخصوص گذاشته بودید) و در نهایت هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را به‌دست بیاورد، برنده بازی است. 
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها