فرانسه برای سومین قرنطینه سراسری آماده می‌شود

فرانسه برای سومین قرنطینه سراسری آماده می‌شود


همزمان با شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در اغلب کشورهای اروپایی، هفته‌نامه «ژورنال دو دیمانش» با اتکا به اظهارات منابع نزدیک به کاخ ریاست‌جمهوری در گزارشی تاکید کرد فرانسه خود را برای سومین قرنطینه سراسری آماده می‌کند.
به گزارش رادیو فرانسه، با این‌که شمار مبتلایان به گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در فرانسه حدود ۱/۴درصد از کل موارد ابتلای روزانه را تشکیل می‌دهد، به احتمال فراوان مقام‌های دولت این کشور برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس جهش‌یافته بریتانیایی، سومین قرنطینه سراسری را برای روزهای آینده تدارک می‌بینند. هفته‌نامه لو ژورنال دو دیمانش، با یادآوری این‌که مقامات دولت فرانسه هنوز رسما خبری در این مورد منتشر نکرده‌اند، تاکید می‌کند برخی از آنها به این هفته‌نامه گفته‌اند کشور خود را برای برقراری سومین قرنطینه سراسری آماده می‌کنند.
«بر اساس اظهارات این مقامات ارشد دولت فرانسه، تصمیم وضع سومین قرنطینه سراسری در آستانه تصویب است و در حال حاضر فقط در مورد شرایط و ضوابط آن بحث می‌شود. بر اساس اظهارات همین منبع، قرار است امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه چهارشنبه هفته آینده رسما سومین قرنطینه سراسری در این کشور را در یک گفتار تلویزیونی به مردم اعلام کند. به احتمال زیاد سومین قرنطینه سراسری در فرانسه دست‌کم برای سه هفته ادامه خواهد یافت.