جنگ بر سر حق حاکمیت شهر

میلان - اینتر؛ امشب در یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا

جنگ بر سر حق حاکمیت شهر

 رسیدیم به دربی قرمز و آبی میلان؛ همان مسابقه‌ای که به افتخار مجسمه زرین مریم مقدس در بالای کلیسای جامع میلان، به دلامادونینا معروف است. شهر میلان امشب برای دو ساعت در سکوت فرو می‌رود تا در سه‌شنبه‌ای که جوزه‌په مه‌آتزا میزبان دویست و بیست و هفتمین دربی دلامادونیناست، اینتر و میلان در یک تقابل جذاب، حق حاکمیت بر شهر را مشخص کنند.
این بار خبری از مساوی نیست و اگر پایش بیفتد دو تیم برای فتح شهر تا خود صبح پنالتی می‌زنند. این یک تقابل حذفی جذاب است؛ جدالی برای صعود به نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا و نزدیک شدن به جام‌حذفی.
دیدار امشب هم به خاطر کرونا به دور از هیاهوی همیشگی دلامادونینا برگزار می‌شود. به دور از بنرهای خاص هواداران افر اطی دو تیم موسوم به کورواسود (میلانی‌ها) و کوروانورد  (اینتری‌ها) و به دور از شور و حرارت مردم متنفر از یکدیگر. با این حال آماده بودن دو تیم قرمز و آبی‌ شهر میلان می‌تواند همه چیز را گرم نگه دارد. فقط کافی است نگاهی به جدول سری A بیاندازید. حداقل در یک دهه گذشته نداشتیم جدولی را که تا پایان هفته نوزدهم آن میلان با 43 امتیاز صدرنشین باشد و اینتر با 41 امتیاز تیم دوم جدول. همه چیز برای پایان دادن به قهرمانی‌های متوالی یوونتوس در سری A مهیاست و شاید همین دلامادونینا مشخص کند کدام یک شایسته قهرمانی در هر دو جام است.
 بدون دوناروما
غایب بزرگ‌ امشب جانلوییجی دوناروماست. او در بازی میلان - تورینو در یک هشتم نهایی جام‌حذفی اصلا در ترکیب تیمش حضور نداشت اما در یک صحنه به دلیل اعتراض به داور کارت قرمز مستقیم گرفت تا از روی نیمکت، دربی دلامادونینا را از دست بدهد. روسونری در آن دیدار موفق به حذف کردن تورینو شد اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا به گمانه‌زنی‌ها در رابطه با احتمال بخشش دوناروما پایان داد و محرومیت یک جلسه‌ای این دروازه‌بان را تایید کرد.تا حالا میلان مجبور باشد بدون گلر شماره یک خود به مصاف اینتر برود.
 پادشاه کیست؟
یک طرف میدان زلاتان بزرگ قرار دارد و چه کسی می‌تواند زلاتان را بهتر از خود زلاتان توصیف کند؟ «آن قدر بی‌نقص هستم که کاری جز خندیدن از دستم بر نمی‌آید.» فقط باید زلاتان باشید تا همزمان، مغرور‌ترین و محبوب‌ترین باشید. آن سوی میدان، غول چراغ جادو قرار دارد. لوکاکوی بلژیکی تا به این جا بزرگترین هدیه آنتونیو کونته به تیم اینتر بوده و به چهره محبوب هواداران آبی و سیاه‌پوش بدل شده. امشب با دو مهاجم نوک با فیزیک بدنی و قدرت سر‌زنی بالا، شوت‌های سهمگین و چهارچوب شناس رو‌به‌رو هستیم. چه کسی پادشاه شهر میلان است؟ زلاتان 39 ساله یا لوکاکوی 27 ساله؟