مرور و عبور

مرور و عبور

گفت‌وگو با شبنم قلی‌‌خانی بازیگر فیلم مریم مقدس
شبنم قلی‌خانی که تجربه حضور در تئاتر را دارد برای اولین بار برای بازی در
فیلم ـ سریال مریم مقدس مقابل دوربین شهریار بحرانی قرار گرفته است. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.به همین مناسبت گفت‌وگوی کوتاهی با قلی‌خانی انجام داده‌ایم.
در طول کار چه کسی بیشترین کمک را به شما کرد؟ آقای بحرانی، کارگردان
چگونه بود؟ خیلی عالی بود.به نظرم مریم مقدس فیلم تاثیرگذاری است دیالوگ‌ها عالی و سنجیده است و من حتی بعد از چند ماه که از فیلم‌برداری این کار می‌گذرد آنها را مرور می‌کنم و گاهی منقلب می‌شوم.
آیا پیشنهاد فیلم و سریال دیگری هم داشتید؟ کار زیاد پیشنهاد می‌شود اما ترجیح می‌دهم کاری را قبول کنم که مثل مریم مقدس نقشم را دوست داشته باشم.شاید بازی در این فیلم سختگیرم کرده است. ( صفحه 3 )




صرفه‌‌جویی کنید تا برق قطع نشود
روابط عمومی سازمان توانیر طی اطلاعیه‌ای مردم را به صرفه‌جویی در مصرف برق فراخواند.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برودت هوا در اکثر نقاط کشور و افزایش میزان مصرف انرژی به خصوص گاز و نبود سوخت کافی برای نیروگاه‌‌های گازی کشور، تولید برق در چند نیروگاه با مشکل مواجه شده است و اگر مردم برق مصرفی را کاهش ندهند در بعضی از نقاط کشور خاموشی و قطع برق خواهیم داشت (صفحه 13 )




زلزله هند 15 هزار کشته  بر جای گذاشت
شمار کشته‌شدگان زمین‌لرزه روز جمعه هند از مرز 15 هزار کشته گذشت. این زلزله ساعت 8 و 50 دقیقه به وقت محلی در کشورهای هند، پاکستان  و نپال روی داد.پایگاه زلزله‌نگاری شدت این زمین لرزه را 5/7 ریشتر اعلام کرد.فرانس پرس از گجرات گزارش داد تاکنون 700 هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند و مردم مناطق زلزله‌زده به دارو ، غذا و چادر برای اسکان نیاز دارند ( صفحه 14 )


داریوش ارجمند :  به شانس اعتقاد ندارم
داریوش ارجمند امسال علاوه بر فیلم مسافر ری در بخش برای تمام فصول ؛ بزرگداشت یک بازیگر نیز حضور دارد. او در پاسخ به این سوال که چقدر شانس به برنده شدن دارید، گفت: من هیچ‌وقت به شانس فکر نمی‌کنم.بهترین بازیگر را مردم انتخاب می‌کنند. من نمی‌دانم در جشنواره امسال جایزه‌ای می‌گیرم یا نه، اما تا کنون هر کاری با داوود میرباقری انجام داده‌ام موفق بوده است.از سریال امام علی (ع) تا فیلم آدم برفی و تئاتر دندون طلا ( صفحه 3 ).




انتقاد از  فروش خدمت سربازی
حجت‌الاسلام نیازی؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با انتقاد از خرید خدمت سربازی آن را عاملی بر ایجاد حس تبعیض در میان جامعه دانست و گفت: این کار باعث شده عزت نفس و قداست خدمت سربازی تحت‌الشعاع قرار گیرد که از این حیث آثار زیانباری نیز برای نیروهای مسلح و کشور داشته است.وی از نمایندگان مجلس خواست تا به نظر کارشناسان نظامی در این زمینه توجه کنند. وی تاکید کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که پایه‌های خدمت مقدس سربازی در کشور سست شده و به سربازی به دید سوداگری نگریسته شود ( صفحه 2 ).



مربی تیم پیروزی: فدراسیون باعث نابسامانی است
ناصر ابراهیمی، مربی تیم فوتبال پیروزی گفت: تعطیلی پی‌درپی مسابقات لیگ آزادگان صدمات جبران‌ناپذیری به فوتبال ایران وارد کرده که ضعف مدیریت در فدراسیون از عوامل اصلی این نابسامانی است. وی گفت: این ضعف بزرگ و نداشتن تشکیلات قوی در سال 79 ضربه بزرگی به فوتبال زد و تیم‌های باشگاهی ضرر کردند و تیم ملی هم نتوانست در مسابقات مختلف خوب ظاهر شود. ( صفحه 15 )



ضمیمه نوجوانه