لزوم یک‌صدا بودن مسؤولان در مورد شروط ایران

لزوم یک‌صدا بودن مسؤولان در مورد شروط ایران


هر چند طرف مقابل می‌داند توافقی با جمهوری اسلامی ایران انجام داده که باید آن را اجرا کند اما کسانی در اروپا و آمریکا علاقه‌مند به گرفتن امتیاز از ایران هستند و به این ترتیب شرط و شروطی را در مورد برجام مطرح می‌کنند.
این در حالی است که رهبر انقلاب به طور کاملا شفاف در باره این ماجرا موضع گیری کردند و معتقدند طرف مقابل حق گذاشتن شرط و شروط ندارد، زیرا آنها صرفا در یک برهه بسیار کوتاهی آن هم ابتدای کار بعضی از تحریم‌ها را به طور موقت تعطیل کردند اما بعدها نه تنها آن را برگرداندند بلکه افزایش هم دادند.بنابراین آمریکا و اروپا باید بدون پیش شرط به برجام بازگردند و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر کشورمان را بردارند.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که ایران از برجام عبور کرده و مساله اصلی رفع تحریم هاست. بنابراین اگر طرف مقابل تحریم‌ها را بردارد ایران به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد. پس اصل رفع تحریم است و برجام اصل نیست. چنین ذهنیتی باید در طرف مقابل رنگ واقعی‌تری به خود بگیرد.در این خصوص به نظر می‌رسد سایر مقامات جمهوری اسلامی نیز باید موضعی همانند رهبری بگیرند و بر عدم‌پذیرش هرگونه شرط و شروط تاکید کنند، چرا که یکصدا بودن مسؤولان کشور در چنین مباحثی اهمیت بسیاری دارد.