هوش مصنوعی را با فیلاگر  تجربه کن

مجموعه خلاق و نوآور «فناوری‌های پیشرو هوش مصنوعی کارن» در حوزه‌های آموزشی، مالی و اینترنت اشیا خدمات خود را به علاقه‌مندان استفاده از هوش مصنوعی در جنبه‌های گوناگون ارائه می‌دهد

هوش مصنوعی را با فیلاگر تجربه کن

 از بازارهای مالی گرفته تا خدمات آموزشی و تفریحی، حالا دیگر هیچ حوزه‌ای از نفوذ هوش مصنوعی در امان نیست. خوشبختانه کشور ما در حوزه‌های نرم‌افزاری مثل هوش مصنوعی به لطف منابع انسانی حرفه‌ای و متخصص و عدم نیاز به سخت‌افزارهای خاص، ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت در اختیار دارد. اگر تا به امروز همیشه علاقه‌مند به دنیای هوش مصنوعی بوده‌اید و می‌خواهید با دنیای آن بیشتر آشنا شوید، یا حتی در این حوزه متخصص شوید، «فیلاگر» می‌تواند از بهترین گزینه‌های پیشنهادی باشد. این مجموعه تلاش می‌کند در کنار تولید محصولات و ارائه خدمات هوش مصنوعی، به صورت رایگان، فرهنگ هوش مصنوعی را در کشور گسترش دهد. در این راستا شرکت هوش مصنوعی کارن سه نوع محصول را به بازار عرضه کرده است.

 رد پای هوش مصنوعی در تجارت و آموزش
تا به حال وسط یک مرکز تجاری توپ بازی مجازی کرده‌اید؟ یا پوستری مجازی را در دانشگاه روی دیوار دیده‌اید که به محض حرکت از مقابل آن، پوستر بعدی نمایش داده شده باشد؟ پشت پرده این اتفاقات فناوری تاچ فلور (TouchFloor) قرار گرفته است. این فناوری‌ها محصولاتی واکنش‌گرا هستند برای هوشمند کردن هر سطحی در اطراف ما. تاچ فلور در واقع نسبت به حرکات افراد یا اجسام از خود واکنش مناسب را نشان می‌دهند. به این ترتیب که یک سنسوردر کنار نمایشگری که تصاویر را پخش می‌کند، نصب می‌شود و با استفاده از فناوری بینایی ماشین، حرکات کاربر را پردازش می‌کند. از این فناوری‌ها برای اهداف آموزشی و سرگرمی در مراکز آموزشی و تفریحی می‌توان کمک گرفت.
مهندسان «شرکت هوش مصنوعی کارن» از آنجا که صفرتاصد برنامه‌نویسی فناوری تاچ‌فلور را خودشان انجام می‌دهند، می‌توانند براساس نیاز و سلیقه مشتری‌هایشان این خدمت را با شخصی سازی کامل ارائه دهند. به‌علاوه خدمات پس از فروش خوبی نیز به مشتریانشان ارائه می‌دهند. برای مثال اگر سیستمی در هر نقطه‏ای از کشور دچار مشکل شود، هر ساعتی از شبانه‌روز باشد، احتیاجی به مراجعه حضوری نیست و به صورت اینترنتی با اتصال به سیستم معیوب می‌توانند مشکل را حل کنند. در حال حاضر این خدمات در شهرهایی مثل مشهد، کرمان، یزد، کرج و تهران ارائه شده‌اند. این محصول حتی جای خود را در بازارهای خارجی مانند شهر لوبک آلمان نیز باز کرده است. می‌توانید نمونه فعالیت‌های این مجموعه را در وبسایت touchfloor.ir دنبال کنید.
 با هوش مصنوعی، سرمایه‌گذار شو!
ردپای هوش مصنوعی را در فین‌تک یا کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی هم می‌توان دنبال کرد. به شکل سنتی زمانی که می‌خواهیم در بازار بورس، طلا و ... سرمایه‌گذاری کنیم، به‌سراغ کارشناسان و افراد باتجربه می‌رویم. اما امروزه هوش مصنوعی بر مبنای آموزش‌هایی که می‌بیند و بررسی سوابق بازار مالی، نقش افراد باتجربه را برای کاربران بازی می‌کند و می‌تواند با پیش‌بینی آینده بازار، پیشنهادهای خوبی را برای سرمایه‌گذاری بهتر داشته باشد. تمرکز شرکت فناوری «پیشرو هوش مصنوعی کارن» در حوزه مالی روی بلاک‌چین یا رمز ارزهاست. آنها سیستم‌هایی طراحی کرده‌اند که به شما زمان مناسب خرید یا فروش رمزارزها را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‏دهد.
 با هوش مصنوعی زندگی کن
خدمت دیگری که هوش مصنوعی کارن ارائه می‌دهد، دستیار مجازی هوش مصنوعی بر پایه پردازش زبان طبیعی یا NLP است. این فناوری سه قسمت اصلی دارد: تشخیص گفتار کاربر، درک محتوای دستورات و اجرای دستوری که داده شده است. در حال حاضر این دستیار فناورانه برای ساختمان‌های هوشمند و در حوزه اینترنت اشیا به کار گرفته شده است. مثلا زمانی که وارد خانه می‏شوید به جای زدن کلید برق، می‌توانید با گفتن عبارت «روشن شو!» چراغ‌ها را روشن کنید. یا با گفتن عبارتی مشابه، سیستم گرمایشی- سرمایشی را فعال کنید. ولی قسمت خوب داستان این است که همه این دستورات را می‌توانید به زبان فارسی بگویید. در مرحله‌های پیشرفته‌تر، هوش مصنوعی می‌تواند نیازهای ما را حدس بزند و متوجه شود مثلا شما چه ساعتی به خانه برمی‌گردید و از 15 دقیقه قبل، سیستم گرمایشی یا سرمایشی را فعال کند تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، تجربه بهتری را برای شما فراهم کند. بخش نرم‌افزاری این خدمات امروزه در قالب محصولات هوش مصنوعی کارن در دسترس است.
 خدمات رایگان فیلاگر؛ از سایت تا رویداد و آکادمی
با همه‌گیری کرونا، بازار هر چیزی که فیزیکی بود، کمرنگ‌تر شد. از این رو شرکت کارن تصمیم گرفت سراغ توسعه بیشتر قسمت‌های نرم‌افزاری برود. آنها کم‌کم متوجه نبود افراد متخصص در این زمینه شدند. به این ترتیب تصمیم گرفتند اولین جامعه هوش مصنوعی در ایران را پایه‌گذاری کنند تا همه علاقه‌مندان و فعالان هوش مصنوعی را در وبگاه filoger.com دور‌هم جمع کنند و درکنار هم بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند و سطح دانش خود را در این زمینه بالا ببرند. این سایت به قدری مخاطب جذب کرده است که پوریا حداد، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت فناوری هوش مصنوعی کارن می‌گوید: «خانمی از استان ایلام به ما پیام داد که در روستای ما اینترنت نیست و من مجبورم به روستای نزدیک‌مان بروم تا محتواهای شما را دنبال کنم. من با محتوای شما، به هوش مصنوعی علاقه‌مند شده‌ام و هدفم در زندگی به کل تغییر کرده و دوست دارم به جای پزشکی در هوش مصنوعی تحصیل کنم!»
در راستای ترویج فرهنگ استفاده از هوش مصنوعی، شرکت کارن رویداد «فیلاگر ایونت» را راه‌اندازی کرد؛ اولین رویداد تکرارشونده هوش مصنوعی به صورت رایگان در ایران که هر ماه برگزار می‌شود. در این رویداد از نخبگان هوش مصنوعی ایرانی در شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، آمازون و… دعوت می‌شود تا تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند. پوریا حداد در این باره می‌گوید: «بعد از اینکه با استقبال خیلی خوب کاربران این برنامه روبه‌رو شدیم، رویدادهای دیگری مانند «خوانش گروهی با فیلاگر» را راه‌اندازی کردیم. این رویداد شنبه هر هفته ساعت 20 برگزار می‌شود و همراه با مخاطبانش شروع کرده است به خواندن کتاب‌های خوب دنیا در زمینه هوش مصنوعی. در این رویداد دکتر سُنقری، مهندس هوش مصنوعی شرکت گوگل و خانم دکتر جلالی، فلوشیپ هوش مصنوعی دانشگاه منچستر نیز به عنوان راهنما در کنار اعضای این رویداد هستند. کمی بعدتر با توجه به علاقه بسیاری از مخاطبان به یادگیری کدنویسی هوش مصنوعی «رویداد کدنویسی هوش مصنوعی با فیلاگر» را به صورت رایگان شروع کردیم. این رویداد نیز دوشنبه هر هفته ساعت 19 برگزار می‌شود. به‌علاوه اینکه در زمینه آموزش، «آکادمی فیلاگر» نیز به صورت رایگان آموزش زبان برنامه نویسی پایتون را با بهترین استادان فراهم کرده است.