نسخه Pdf

یاد ایام

کاپ‌کیک فوری

یاد ایام

پارسال این موقع همه به دنبال درست کردن کیک و شیرینی در خانه‌هایمان بودیم تا روزهای کرونایی زودتر بگذرد و به زندگی عادی برگردیم. کرونا هنوز هست و ما سبک زندگی‌مان را تا حدودی عوض کرده‌ایم. این وسط عادت خوب پخت و پز شیرینی به کناری رفت که می‌شود دوباره آن را زنده کرد؛ البته به جای شیرینی‌های سخت و زمانبر، می‌توان خوراکی‌های ساده‌تر را جایگزین کرد.

مواد اولیه
  آرد: 4قاشق غذاخوری(1000تومان)
  شیر: 3قاشق غذاخوری(500تومان)
  شکر: 2قاشق غذاخوری(500تومان)
  پودر کاکائو: 2قاشق غذاخوری(1000تومان)
  بکینگ‌پودر: یک قاشق چایخوری(1000تومان)
  روغن مایع: 2قاشق غذاخوری(500تومان)
  تخم‌مرغ: یک عدد(1000تومان)



طرز تهیه
شکر و تخم‌مرغ را در ظرفی ریخته و خوب هم می‌زنیم سپس روغن‌مایع، آرد، پودر کاکائو و بکینگ‌پودر را کم‌کم به آن اضافه‌کرده وخوب هم‌زده و مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست ایجاد شود. داخل یک قابلمه به ارتفاع نصف فنجان یا ظرف‌های کاپ‌کیک آب ریخته و روی حرارت می‌گذاریم تا جوش آید. ظرف یا فنجان‌های مخصوص را کمی چرب‌کرده و یک‌سوم آنها را از مواد پرکرده و در قابلمه می‌چینیم. حدود یک ربع بعد و وقتی کیک‌ها پف کرد شعله را خاموش کرده و روی قابلمه را دمکنی می‌گذاریم. وقتی کیک‌ها کمی سرد شد آنها را به‌راحتی و با زدن ضربه از ظرف خارج‌کرده، در ظرف مناسبی چیده، به دلخواه تزیین‌کرده و با نوشیدنی مناسبی سرو می‌کنیم.



نکات آشپزی
این میان‌وعده و دسر خوشمزه را می‌توانیم ساده تهیه‌کرده و با سلیقه خودمان تزئین کنیم که در این صورت باید پودر کاکائو را حذف کنیم.
این کاپ‌کیک را می‌توانیم در فر هم تهیه کنیم.
ضمیمه قاب کوچک