نسخه Pdf

ترامپولین پارک

ترامپولین پارک

تعداد بازیکن: 2 تا 4 نفر زمان بازی: 30 تا 60 دقیقه گروه سنی: بالای 10 سال

فیلم‌های بازی با ترامپولین را دیده‌اید؟ ترامپولین یکی از رشته‌های ژیمناستیک است که در آن یک نفر روی تشکی می‌رود که قابلیت ارتجاعی دارد و بازیکن با پریدن روی آن به بالا پرتاب می‌شود. نیما حکمت، طراح ایرانی بازی ترامپولین پارک از همین ایده بهره گرفته و آن را به یک بازی کارتی انتزاعی تبدیل کرده‌است.
صفحه‌بازی شامل خانه‌های شش‌ضلعی است که هر کدام از آنها رنگ و حرف مخصوص به خود را دارند. این صفحات قابلیت جابه‌جا‌شدن دارند و برای شروع فقط خانه سفیدرنگ را در مرکز و بقیه اضلاع بازی را در اطرافش طوری بچینید که یک شش‌ضلعی را تشکیل دهید. در صورت تصاحب خانه سفیدرنگ هشت امتیاز به‌دست می‌آورید. هدف هر بازیکن این است که سه خانه همرنگ یا سه خانه را که حروف روی آن یکی باشد، به تصرف مهره‌های خودش دربیاورد. هر بازیکن مهره‌هایش را از صف پرتاب وارد صفحه‌بازی می‌کند و در زمان نوبتش دو کار می‌تواند انجام بدهد
1. مهره‌هایش را به درون تشک‌ها بفرستد
 2. مهره‌هایی که بیرون دارد آنها را در صف پرش بگذارد.
 بازیکنان برای پریدن به خانه‌ها به یک انرژی نیاز دارند و همه به صورت پیش‌فرض شش واحد انرژی دارند. برای هر مهره که پرش می‌کنید یک واحد انرژی از شما نیاز است و اگر مازاد انرژی داشتید می‌توانید از آن برای پرش‌های بعدی استفاده کنید. اگر بازیکنی مهره‌اش به خانه‌ای برود که بازیکنی از قبل مهره‌اش در آنجا باشد، در صورتی که نیرویش (عددی که روی آن نوشته‌شده) از آن بیشتر باشد، آن مهره را می‌توان از خانه بیرون‌بیندازد.
ضمیمه قاب کوچک