لوفیگارو: سقوط مأرب، شکست سهمگینی برای ائتلاف سعودی است

لوفیگارو: سقوط مأرب، شکست سهمگینی برای ائتلاف سعودی است


یک روزنامه فرانسوی ضمن ابراز وحشت از آزادی مأرب توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گزارش داد که این مساله، شکست وحشتناکی برای ریاض و همپیمانانش به شمار می‌رود.
به گزارش فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در اطراف شهر راهبردی و نفتخیز «مأرب» هستند و این مساله موجب اعتراض ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و کشورهای غربی حامی این ائتلاف شده است.
روزنامه لوفیگارو دوشنبه به این مساله پرداخت و از نبرد در مأرب تحت عنوان «نبرد کلیدی» یاد کرد و گزارش داد، نیروهای جنبش انصارا... در تلاشند آخرین مقر تحت اشغال نیروهای دولت مستعفی یمن در شمال این کشور را به کنترل خود درآورند.
این روزنامه با اشاره به حمایت نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس از این ائتلاف که تحت رهبری عربستان و امارات قرار دارد تأکید کرد از سه هفته پیش همه نگاه‌های به مأرب دوخته شده است؛ شهری که ساکنان آن به دو میلیون نفر می‌رسند.
به گزارش این روزنامه، مأرب در 120 کیلومتری شرق پایتخت یمن قرار دارد و سرشار از منابع نفتی است. 
بنا بر این گزارش، آزادی مأرب شکست سهمگینی برای عربستان سعودی و حامیان بین‌المللی این کشور در جنگ یمن است؛ جنگی که از سال 2014 آغاز شده و نیروهای یمنی موفق شده‌اند نیمی از مساحت این کشور را آزاد کنند.
این روزنامه بدون هیچ اشاره‌ای به تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی در مأرب و سراسر یمن هشدار داد که تداوم جنگ در این شهر باعث کوچ جمعی بی‌سابقه‌ای از زمان جنگ یمن خواهد شد.لوفیگارو از جامعه بین‌الملل خواست که توقف فوری آتش‌بس در مأرب را تضمین کنند و بدین ترتیب مقدمات امنیتی و سیاسی مذاکرات آتی را فراهم سازند.