کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

 ۱۶ کیلوگرم تریاک که داخل بار آب معدنی جاسازی شده بود کشف شد‌. ‌گزارشی به پلیس عسلویه ارسال شد مبنی براین که دوقاچاقچی مواد‌مخدر درصدد انتقال محموله مواد مخدر به اهواز هستند. در ادامه ماموران ایست و بازرسی شهید مصطفی خمینی  خودروها را شناسایی و متوقف کردند. دو نفرهم بازداشت شدند. در بازرسی از خودروها 16‌کیلو تریاک که در ۲۴‌بطری آب معدنی در باک خودرو به صورت ماهرانه جاساز شده بود، کشف شد.
واژگونی اتوبوس در استان اصفهان دو کشته و 17مصدوم برجای گذاشت.
این اتوبوس مسافربری شرکت همسفر از رامسر به اصفهان در حرکت بود که در ٢٠ کیلومتری میمه به سمت مورچه خورت واژگون شد. دوسرنشین مرد فوت شدند و 17نفر از مسافران مرد و زن مصدوم و راهی بیمارستان گردیدند که برخی از آنها بعد از اقدامات درمانی اولیه مرخص شدند.
فردی که داخل چاه 20 متری خانه افتاده بود زنده ماند. سقوط مردی 50ساله درخیابان جمهوری پس ازخیابان باغ سپهسالار به آتش‌نشانی گزارش شد و امدادگران در محل حاضر شدند. در حیاط خانه چاهی 20 متری بود که مرد 50ساله داخل آن سقوط کرده بود . آتش‌نشانان بعداز پنج ساعت عملیات او را زنده ازداخل چاه بیرون آوردند.  
مردی که همراه چهارنفر از دوستانش مسلحانه مرتکب جنایت شده بود، بازداشت شد. چندی قبل وقوع نزاع دسته‌جمعی مسلحانه منجر به قتل در شهرستان چرام ‌به پلیس گزارش شد. همزمان با حضور پلیس در محل‌، معلوم شد فردی با شلیک گلوله زخمی شده که در بیمارستان فوت کرد. متهم فراری در کمتر از ۱۰ساعت همراه چهار نفر از همدستانش در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد. عامل جنایت انگیزه خود را اختلاف قبلی با مقتول اعلام کرد.
جوان ۲۱ساله ساوجی هنگام ساخت مواد محترقه دست‌ساز، ‌مچ دست چپش قطع شد. او بر اثر انفجار مواد محترقه دست‌ساز در خانه شان در ‌یکی از روستاهای شهرستان ‌ساوه دچار حادثه شد.
تصادف اتوبوس با کامیون در جاده کهنوج به رودان ۶ کشته و 31  مصدوم برجای گذاشت. این تصادف در محور کهنوج به رودان در حالی رخ داد که یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از شهر زاهدان به سمت بندرعباس در حرکت بود پس از تونل رودان به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز با کامیون   تصادف کرد و واژگون شد. 31 مصدوم حادثه در سه بیمارستان بستری و شش نفر ازسرنشینان اتوبوس هم فوت شدند.
 مردی که با تیراندازی در شهرستان ملکشاهی باعث کشته شدن دو نفر شده بود بازداشت شد. این تیراندازی در شهرستان ملکشاهی رخ داد و نیروهای پلیس را به آنجا کشاند. در جریان تحقیقات محلی معلوم شد فردی به دنبال درگیری و اختلافات لفظی با شخصی دیگر، اقدام به تیراندازی با سلاح گرم به طرف او، همسر و فرزند خردسالش کرده است. در این حادثه یک نفر فوت و دو فرد زخمی به بیمارستان منتقل شدند. این در حالی بود که یکی از افراد زخمی که دختری 9 ساله بود در بیمارستان فوت شد و تعداد قربانیان به دو نفررسید . عامل این جنایت تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و در شهرستان ایلام شناسایی و بازداشت شد .
سارق مسلح به دستور ایست پلیس توجهی نکرد و کشته شد. ماموران انتظامی شهرستان دزفول هنگام گشتزنی‌، یک سارق مسلح سابقه‌دار و محکوم فراری را شناسایی کردند. متهم با مشاهده ماموران با خودرو قصد زیر گرفتن آنها را داشت که ناکام ماند و فرار کرد. ماموران در جریان تعقیب و گریز‌، پس از ایست‌های مکرر با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت خودروی او تیراندازی کردند که باعث شد وی زخمی شود . متهم به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. تحقیقات پلیسی نشان دادکه متهم دارای سوابق متعدد کیفری، سرقت‌های مسلحانه و تحت تعقیب مراجع قضایی بوده است.
دو مرد در پی اختلاف ملکی دو برادر را با شلیک گلوله در روستا کشتند و دو مرد دیگر را زخمی کردند. ظهر چهاردهم اسفند امسال وقوع تیراندازی در روستای عریض خرمشهر به پلیس گزارش شد . زمانی که ماموران در محل حاضر شدند، مشاهده کردند که دو برادر با شلیک گلوله به قتل رسیده‌ و دو مرد دیگر هم زخمی شده‌اند. افراد زخمی به بیمارستان منتقل شدند. در جریان تحقیقات محلی معلوم شد عاملان این تیراندازی مرگبار سرنشینان خودروی پژو 206 بودند که فرار کرده‌اند. متهمان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. این در حالی است که پلیس اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد این جنایت به دلیل اختلاف ملکی است.