رفع دغدغه واکسن تا خرداد ۱۴۰۰

رفع دغدغه واکسن تا خرداد ۱۴۰۰


 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: حداکثر تا ۱۵ خرداد سال آینده موضوعی به نام واکسن کرونا در کشور به‌عنوان دلهره و دغدغه مردم وجود نخواهد داشت.
صبح دیروز در مراسمی با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس، مدیران عامل بنیادهای بركت، احسان و تدبیر در محل نمایشگاه دائمی دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام در باغ لارك تهران، آیین افتتاح 450 مدرسه، مسجد و مركز فرهنگی برگزار و تفاهم‌نامه ساخت 1000 مدرسه جدید روستایی با اولویت جایگزینی مدارس كانكسی برگزار شد.
محمد مخبر در این مراسم افزود: ساخت واکسن کرونا در این مجموعه در شش مسیر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌شود. چهار مسیر آن در حد تست انسانی است که یکی از آنها چند ماهی است وارد تست انسانی شده است. وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه تلفیق مراحل دوم و سوم تست بالینی نخستین واکسن ایرانی کرونا را که در این مجموعه در حال کارآزمایی بالینی است صادر کرد که حرکت خیلی خوبی برای دستیابی زودتر به این واکسن است. رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده ۲۳ و ۲۴ اسفندماه فاز دوم و سوم مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا آغاز شود که در نوع خود حرکتی خوب است. وی به توانمندی ایران در ساخت تجهیزات پزشکی از جمله ونتیلاتور و داروهای بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ظرف یک ماه داروی رمدیسیور را تولید کردیم.
مخبر به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این ستاد نیز اشاره کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کارهای دانش‌بنیان نقش بسیار کلیدی دارد. ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در بخش دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها توسط این ستاد انجام می‌شود که عدد بسیار سنگینی است. هیچ ایده‌ای در کشور نیست که به ما مراجعه نکند و آثار آن را در دوران شیوع کرونا دیدیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آغاز اجرای طرح ملی جهش تولید دیم‌زار یادآور شد: در این طرح طی پنج سال‌،‌ ۶۶۰ هزار هکتار زمین را به دیم‌زار تبدیل می‌کنیم که با توجه به این‌که اغلب این زمین‌ها در مناطق محروم کشور قرار دارد‌، موجب رونق و آبادانی و اشتغالزایی در این مناطق و صرفه‌جویی و جلوگیری از خروج مقدار قابل‌توجهی ارز از کشور خواهد شد.
امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم به افتتاح مدارس و مراکز فرهنگی جدید اشاره کرد و گفت:  ۱۰۰مدرسه سبز و ضدزلزله با اعتبار ۲۱۰ میلیارد و ۳۵۰مسجد و مرکز فرهنگی با اعتبار ۷۵میلیارد تومان در ۲۴ استان کشور افتتاح شد و با این افتتاح، تعداد مدارس ساخته شده در سال۹۹ توسط ستاد اجرایی فرمان امام به عدد ۲۵۰‌رسید. در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در سخنانی گفت: «كارهای عظیمی در ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده و برای من شنیدن گزارش دكتر مخبر از خدمات گسترده در این سال‌ها حقیقتا افتخارآمیز و خوشحال‌كننده بود.» رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: «واكسن ایرانی كرونا قابل مقایسه با بسیاری از واكسن‌های خارجی نیست، دانشمندان ما تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها موفق به ساخت واكسنی شدند كه تاكنون امن بودن آن توسط ناظران بهداشت و درمان تأییدشده و ان‌شاءا... به‌زودی با تولید گسترده، مردم را از این بیماری منحوس نجات خواهد داد.» محسن حاجی‌میرزایی، وزیرآموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: «تاكنون صدها مدرسه با همكاری ستاد اجرایی در مناطق محروم ساخته شده و برای ساخت ۳۰۰۰ مدرسه با سازمان نوسازی تفاهم‌نامه امضا شده و در حال ساخت هستند كه امیدوارم با تلاش‌های جهادی این ستاد و بنیاد بركت، شاهد افزایش فرصت یادگیری و فرصت‌های برابر علمی در كشور باشیم كه همواره مورد تاكید رهبرمعظم انقلاب هم بوده است.»