توقف یحیی برد شیرین فرهاد

اولین برد استقلال با فرهاد مجیدی رقم خورد

توقف یحیی برد شیرین فرهاد

فرهاد مجیدی ترک عادت نکرد و همچون دو بار قبلی که حضورش روی نیمکت استقلال با برد آبی‌ها همراه بود، این بار هم کارش را با تیم محبوبش با برد آغاز کرد. یک برد روحیه‌بخش که هواداران آبی را به آینده امیدوار می‌کند. استقلال با تک گلی که ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی وارد دروازه محسن فروزان کرد فولاد را شکست داد. ارسلان تعویض طلایی فرهاد مجیدی بود که بعد از حضورش در زمین هم از مدافع فولاد خطای پنالتی گرفت و هم خودش توپ را وارد دروازه حریف کرد. این برد برای استقلالی که در 5 بازی قبلی فقط یک برد دشت کرده بود، ارزشی فراتر از 3 امتیاز داشت. به خصوص در شرایطی که پرسپولیس در آبادان امتیاز از دست داده بود و تیم فرهاد از فرصت نزدیک شدن به صدر جدول نهایت بهره را برد. بردن فولاد قطعا می‌تواند روحیه آبی‌ها را در ادامه فصل بالا ببرد. تیم جواد نکونام هر دو بازی قبلی‌اش را از استقلال برده بود، در سه بازی آخرش با جواد نکونام هرگز به استقلال نباخته بود و در 9 بازی آخرش هم فقط یک بار طعم شکست را چشیده بود، اما همه این آمارها مقابل فرهاد مجیدی دستخوش تغییر شد. با این برد، حالا مثلث قهرمانی با حضور پرسپولیس و سپاهان 34 امتیازی و استقلال 30 امتیازی، 13 هفته مهیج را پیش روی فوتبالی‌ها قرار خواهد داد. استقلالی‌ها، حالا با فرهاد مجیدی بیش از هر زمان دیگر به کسب عنوان قهرمانی امیدوارند، درست مانند سپاهانی‌ها با محرم نویدکیا. کار پرسپولیس برای پنجمین قهرمانی متوالی قطعا آسان نیست.

سپاهان رکورد زد
بازی آلومینیوم-سپاهان رکورد گل زده این فصل را شکست. این بازی در نهایت با 7 گل زده به پایان رسید؛ یعنی 6 بر یک به نفع سپاهان. آلومینیوم که امسال تیم چغری نشان داده و سخت به رقبا باخته، دیروز در دومین بازی بدون خطیبی بحران‌زده ظاهر شد. شهباززاده هم با دو گلی که به ثمر رساند 15 گله شد و با اختلاف 5گل نسبت به گادوین منشا در صدر جدول گلزنان ایستاد. جالب اینجاست پیش از این، رکورد بیشترین گل زده مربوط به بازی ماشین‌سازی و سپاهان می‌شد که 3بر 3 به پایان رسید و حالا زرد‌پوشان اصفهانی توانستند رکورد تازه‌ای بشکنند.



بدون گل و بی‌کیفیت
بعد از شش برد متوالی انگار خود پرسپولیسی‌ها هم دیگر انگیزه‌ای برای بردن نداشتند. بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت در آبادان برخلاف انتظارها، یک بازی سرد بود و کسل‌کننده. مسابقه‌ای با کمترین سطح کیفی و البته کمترین موقعیت گل روی دروازه‌‌ها. پرسپولیس در چنین روزی با تساوی بدون گل مقابل صنعت‌نفت متوقف شد تا بعد از 5 هفته بالاخره امتیاز از دست بدهد.  البته سرمربی پرسپولیس معتقد بود تقابل تیمش با صنعت‌نفت به علت وزش باد و کیفیت پایین چمن ورزشگاه از جذاب و هیجان کافی برخوردار نبود. یحیی گل‌محمدی، بعد از تساوی بدون گل تیمش گفت: در این قبیل بازی‌ها باید از ضربات ایستگاهی و اشتباهات حریف استفاده کنیم. دو تیم در کارهای دفاعی تمرکز خوبی داشتند و اشتباه تاثیرگذاری به وجود نیامد اما ضربات ایستگاهی خوبی گیرمان آمد که نتوانستیم استفاده کنیم. در مجموع بازی زیاد هیجان‌انگیز و پرموقعیتی را شاهد نبودیم و دو تیم با توجه به شرایط بازی مستحق یک امتیاز بودند. در این شرایط خیلی مهم است که اشتباه نکنیم و خط دفاعی ما روز خوبی را پشت سر گذاشتند.