محاکمه غیابی  قاتل مرد پاکستانی

محاکمه غیابی قاتل مرد پاکستانی

پرونده قتل مرد پاکستانی در تهران‌، برای محاکمه غیابی قاتل او روی میز قضات دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ‌رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل و با کشف جسد مردی پاکستانی در یک ساختمان نیمه‌کاره در تهران آغاز شد. تیمی از ماموران راهی محل قتل شده و با جسد عظیم در حالی که خفه شده بود رو‌به‌رو شدند. عظیم چند سال قبل به ایران آمده و اینجا کارگری می‌کرد. پسرعموی عظیم در جریان تحقیقات گفت: من و پسرعمویم ‌در ایران کارگری می‌کردیم. هر چند ماه یک بار برای دیدن خانواده‌هایمان به پاکستان می‌رفتیم. عظیم مدتی بود با یکی از هموطنان ما به نام نصرت‌خان اختلاف پیدا کرده بود. نصرت‌خان می‌خواست اموال عظیم را تصاحب کند. حالا احتمال می‌دهم او مرتکب قتل پسر عمویم شده باشد.
بررسی خانه مقتول نشان داد، آنجا به‌هم ریخته است و قاتل بعد از درگیری با مقتول او را خفه و اموالش را سرقت کرده است. با کشف این سرنخ دستگیری نصرت‌خان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران متوجه شدند او بعد از این جنایت فرار کرده است.
با گذشت دو سال از این جنایت‌، پسر عموی مقتول با مراجعه به ماموران مدعی شد‌، نصرت‌خان به بنگلادش گریخته است. دستگیری متهم از طریق پلیس بین‌الملل پیگیری شد اما ردی از او به دست نیامد. ‌به همین دلیل پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و او به زودی به صورت غیابی در این دادگاه محاکمه خواهد شد.