انحصار  در واردات و توزیع دام

انحصار در واردات و توزیع دام

جلال محمودزاده،‌ نایب‌رئیس كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به افزایش قیمت گوشت در چند روز اخیر گفت: متاسفانه در واردات گوشت انحصار وجود دارد و واردات در اختیار چند شركت قرار دارد كه آنها هم اجازه نمی‌دهند شركت‌های دیگر به این پروسه وارد شوند.
وی افزود: همین شركت‌های انحصاری به ازای واردات گوشت به همین میزان دام زنده از كشور صادر و منابع دامی كشور را خالی كرده‌اند. در واقع این شركت‌ها، هم از واردات و هم از صادرات گوشت سود برده‌اند. نایب‌رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس با بیان این‌كه در توزیع گوشت نیز انحصار وجود دارد، تصریح كرد: تعدادی شركت وجود دارند كه اینها دارای ارتباطاتی هستند؛ این شركت‌ها گوشت را از پشتیبانی دریافت می‌كنند، اما بخشی از آن را به دست مصرف‌كننده نمی‌رسانند و گوشت را در بازار آزاد عرضه می‌كنند. محمودزاده ادامه داد: به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه دلالان به این مسأله ورود می‌كنند به همین دلیل گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی به قیمت آزاد به فروش می‌رسد و به دست مصرف‌كننده اصلی نمی‌رسد.
نایب رئیس كمیسیون كشاورزی مجلس اظهار كرد: همه این موارد باعث شده در واردات و توزیع گوشت خللی ایجاد شود و شاهد افزایش قیمت گوشت به بیش از 100 هزار تومان باشیم.