دریچه جنوبی آقای نویسنده

دریچه جنوبی آقای نویسنده

كورش اسدی با مرگش اندوه بسیاری را به جامعه ادبیات ایران تحمیل كرد، اما هنوز می‌شود منتظر مطالعه آثارش ماند؛ به‌خصوص آنها كه تازه قرار است منتشر شوند. مثل همین دو اثری كه حالا همسر این داستان‌نویس به ایسنا خبر داده منتشر خواهند شد.
آتفه چهارمحالیان، شاعر و همسر كورش اسدی، نویسنده‌ای كه سال ۹۶ از دنیا رفت، گفت: كتابی از كورش در حال چاپ است به نام «دریچه جنوبی» كه برای نمایشگاه كتاب آماده می‌شود. او همراه غلامرضا رضایی، تحقیق مبسوطی روی داستان‌نویسی جنوب انجام داده‌اند. آنها این كتاب را كه حجم زیادی دارد به سفارش سازمان میراث فرهنگی نوشته‌اند. كورش و رضایی در این كتاب آثار مولفان جنوب را بررسی كرده‌اند. اگر كتاب چاپ شود برای كسانی كه مایلند تحقیقات آكادمیكی درباره داستان جنوب انجام دهند، یك مرجع خواهد بود. این كار كورش مانند كتاب «شناخت‌نامه غلامحسین ساعدی» یكی از كارهای تحقیقاتی اوست كه به شكل مفصل در قالب كتاب چاپ و در نمایشگاه عرضه می‌شود.
او درباره این‌كه آیا داستان‌های منتشرنشده كورش اسدی در قالب مجموعه داستان چاپ خواهد شد نیز خاطرنشان كرد: تصمیمی برای چاپ مجموعه داستان جدید از كورش اسدی گرفته نشده است، زیرا این داستان‌ها باید بررسی و سپس انتخاب شوند و از فیلترهایی بگذرند و چون خودش نیست، پروسه انتخاب داستان‌ها مقداری طول كشیده است.
«دریچه جنوبی: تاریخچه داستان خوزستان در بستر شكل‌گیری و گسترش داستان‌نویسی ایران» نوشته كورش اسدی و غلامرضا رضایی با شمارگان ۸۰۰ نسخه در نشر نیماژ منتشر و در نمایشگاه كتاب تهران (از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ در مصلای تهران) عرضه می‌شود.