فینال NBA در اوج حساسیت

فینال NBA در اوج حساسیت

 با پیروزی گلدن استیت وریرز در پنجمین فینال، رقابت‌های NBA به اوج حساسیت خود رسید.
پنجمین فینال به میزبانی تورنتو رپترز در حالی آغاز شد كه تماشاگران برای گرفتن جشن قهرمانی به سالن اسكاتی بانك آره‌نا تورنتو در كانادا آمده بودند. دو فینال قبلی را تورنتو در زمین گلدن استیت به سود خود تمام كرده بود و نتیجه كلی، 3 بر یك به سود تورنتو بود. 
به این ترتیب اگر تورنتو بازی پنجم را به سود خود تمام می‌كرد، برای اولین بار در تاریخ NBA تیمی از كانادا قهرمان لیگ حرفه‌ای بسكتبال موسوم به NBA  می‌شد. 
گلدن استیت وریرز كه از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌كرد، چیزی برای از دست دادن نداشت و در كوارتر اول بهتر عمل كرد. برتری 34 بر 28 به‌دلیل همین عملكرد بهتر بود. دو تیم در كواترهای دوم و سوم امتیازهایی برابر گرفتند. در كوارتر دوم هر دو تیم 28 امتیاز گرفتند و در كوارتر سوم 22 امتیاز. تورنتو رپترز در كوارتر چهارم چهره عوض كرد و عملكرد بهتری داشت. 
دو دقیقه به پایان بازی 48 دقیقه‌ای این دو تیم مانده بود كه تابلو، برتری 103 بر 97 به نام تورنتو را نشان می‌داد و 19 هزار و 800 تماشاگر درون سالن و تماشاگرانی كه بلیت پیدا نكرده بودند و در بیرون سالن از طریق ویدئووال (مانیتورهای غول‌پیكر) بازی را تماشا می‌كردند، به گمان پایان كار، سرود قهرمانی می‌خواندند؛ اما دو پرتاب سه امتیازی از كلی تامپسون و یك پرتاب سه امتیازی از استفن كری ورق را برگرداند و برتری 106 بر 103 از آن گلدن استیت شد. در ثانیه‌های پایانی، تورنتو تنها دو امتیاز دیگر گرفت و در نهایت بازی با نتیجه
106 بر 105 به سود گلدن استیت تمام شد. 
نكته جالب این بود كه تورنتو از شش‌امتیاز عقب‌ماندگی خود، توانست پنج‌امتیاز را در كوارتر پایانی جبران كند و به دلیل همان یك امتیاز شكست خورد.
استفن كری با 31 امتیاز و كلی تامپسون با 26 امتیاز بهترین‌های گلدن‌استیت بودند و بیش از نیمی از امتیازهای گلدن‌استیت را كسب كردند. در تورنتو هم لئونارد با 26‌امتیاز بهترین بازیكن بود. 
حالا گلدن‌استیت باید ساعت 5:30 بامداد جمعه از فینال ششم پذیرایی كند و بر خلاف فینال‌های سوم و چهارم كه در خانه شكست خورد، این بار باید در خانه به برتری برسد. اگر گلدن استیت بتواند بامداد جمعه، بازی ششم را به سود خود تمام كند، كار به فینال هفتم در كانادا كشیده می‌شود. شمارش معكوس برای بازی ششم در سالن اوراكل آره‌نا در اوكلند كالیفرنیا آغاز شده است.
 خبر بد برای گلدن استیت وریرز
كوین دورانت، ستاره گلدن استیت ممكن است تا یك سال نتواند بازی كند. به گزارش اسپرت، او در پنجمین بازی فینال NBA برابر تورنتو از ابتدا به میدان رفت و پس از انجام یك بازی فوق‌العاده (كسب ۱۱ امتیاز در ۱۲ دقیقه) آسیب دید. او لنگ لنگان و با كمك استفن كری و آندره ایگودالا زمین بازی را 
ترك كرد.
 گفته می‌شود دورانت از آشیل پا آسیب دیده است.