غافلگیری‌های زیاد برای عربستان و امارات

غافلگیری‌های زیاد برای عربستان و امارات

سخنگوی نیروهای مسلح یمن می‌گوید از این پس نیروهای مقاومت یمن غافلگیری‌های بسیاری برای عربستان سعودی و امارات خواهند داشت مگر این‌كه متجاوزان به حملات خود علیه مردم مظلوم یمن خاتمه دهند.
به گزارش فارس، یحیی سریع گفت عملیات پهپادی دوشنبه علیه پایگاه هوایی ملك خالد در خمیس‌مشیط (واقع در عسیر عربستان سعودی) رادارهای پیشرفته و اتاق‌های كنترل از راه دور این پایگاه را هدف قرار داد. این عملیات موفقیت‌آمیز بود و جدیدترین سامانه‌های هوایی آمریكایی نتوانست از آن اطلاع پیدا كند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن سپس تصریح كرد: پایگاه هوایی ملك‌خالد بزرگ‌ترین پایگاه نظامی ائتلاف است كه از آن برای انجام حملات به خاك یمن استفاده می‌كند. ما براساس گزینه‌های در دسترس و زمان و مكانی كه خود مشخص می‌كنیم، قادر به انجام بیش از یك عملیات در روز هستیم، بانك اهداف ما روز به روز گسترده‌تر می‌شود و تمام اهداف ما با عكس و صدا مستند است.سریع ادامه داد: نظام‌های سعودی و امارات را به توقف حملات نصیحت می‌كنیم، ما غافلگیری‌های بسیاری در اختیار داریم و روزهای آینده آنها را برای شما فاش خواهیم كرد. به لطف خدا به‌زودی به قاعده فرودگاه در مقابل فرودگاه، دندان در مقابل دندان و چشم در مقابل چشم می‌رسیم و دوره پس از عملیات نهم رمضان دیگر مانند دوره پیش از آن نیست و متجاوزان باید حساب این كار را بكنند. وی از غیرنظامیان خواست از تمام اهداف نظامی و حیاتی دوری كنند و آنها را اهداف مشروع ارتش یمن خواند.
دو روز پیش، شبكه المسیره یمن گزارش داد یگان پهپادی ارتش و كمیته‌های مردمی این كشور وابسته به دولت نجات ملی در صنعا، عملیاتی جدید علیه فرودگاه جیزان در جنوب عربستان سعودی اجرا كرده است. روز یكشنبه محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارا... یمن با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا، هشدار داد: «باید به كشورهای متجاوز فهماند كه فرودگاه‌های آنها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آنها یا ایجاد اختلال كامل در كار آنها نزدیك‌ترین راه برای شكست محاصره فرودگاه صنعاست.»
متجاوزان سعودی روز گذشته نیز در ادامه حملات خود منطقه الجبجب در الضالع را بمباران كردند. به دنبال این حمله دو كودك یمنی به شهادت رسیده و یك كودك دیگر نیز به شدت زخمی شد. جدیدترین گزارش یونیسف نشان می‌دهد هر دو ساعت یك مادر و شش نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش این سازمان‌؛ بیش از چهار سال درگیری‌های مسلحانه در یمن، اوضاع زنان و نوزادان تازه متولد شده در این كشور را كه پیش از این نیز جزو فقیرترین كشورهای غرب آسیا بوده‌اند، بدتر كرده است. یونیسف تصریح كرد درگیری‌ها در یمن، حق زندگی را از كودكان این كشور ربوده است و یكی از پیامدهای جنگ در یمن، حمله آشكار به مادران یمنی است.اوایل امسال، طه‌المتوكل، وزیر بهداشت یمن ا اعلام كرد به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی - آمریكایی و محاصره یمن بیش از صد هزار كودك یمنی طی یك‌سال فوت كرده‌اند.