قتل با الگوی خاشقچی!

پسر 18 ساله 3 عضو خانواده‌اش را سلاخی كرد

قتل با الگوی خاشقچی!

یک هفته پس از جنایت پسر جوان در کوچصفهان که به‌خاطر حسادت، چهار عضو خانواده اش و دوست خواهرش را کشته بود، راز پسر 18 ساله كه به‌خاطر حسادت و تحت‌تاثیر قتل خاشقچی، پدر و مادر و برادر 13 ساله‌اش را به طرز هولناكی به قتل رسانده بود، فاش شد. متهم با صحنه‌سازی قصد داشت، راز جنایت را مخفی كند كه تیم جنایی شهریار با اقدامات علمی او را مجبور به اعتراف كردند. سلامت روانی متهم قرار است توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، سوم آبان امسال پسر 18‌ساله‌ای در حالی كه دستانش خونین بود، وارد كلانتری شاهدشهر شهریار شد و راز جنایتی هولناك را فاش كرد. پسر زخمی مدعی شد، مرد نقابدار وارد خانه شده و سه عضو خانواده‌اش را به قتل رسانده، اما موفق به كشتن او نشده است.
3 جنایت هولناك
پس از این ادعا تیمی از ماموران با هماهنگی قضایی راهی خانه پسر جوان در شاهدشهر شده و پس از ورود به خانه با صحنه هولناكی رو به رو شدند. جسد مادر 44 ساله خانواده در نزدیكی در ورودی قرار داشت و جسد مرد 45 ساله در اتاق خواب و پسر 13 ساله‌اش در حمام قرار داشتند. سه عضو این خانواده به طرز دلخراشی و با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند.
در بررسی محل آثاری از ورود به زور یا سرقت مشاهده نشد و تیم جنایی در همان تحقیقات اولیه دریافتند، اعضای این خانواده قربانی انتقامی كور شده‌اند. پس از تحقیقات مقدماتی، اجساد به پزشكی قانونی منتقل شد و كارآگاهان به تحقیق از پسر 18 ساله خانواده پرداختند.
ردپای مرد نقابدار
پسر جوان در تحقیقات گفت: امروز مردی نقابدار وارد خانه‌مان شد و با چاقویی كه همراه داشت، پدر و مادر و برادر كوچك‌ترم را كشت. بعد هم با من درگیر شد كه در برابرش مقاومت كردم و دستانم زخم شد. او وقتی دید نمی‌تواند مرا هم به قتل برساند، از خانه مان فرار كرد. خیلی ترسیده بودم و تصمیم گرفتم به كلانتری بروم و ماجرا را اطلاع دهم. آن مرد نقاب سیاهی به صورتش زده بود و نتوانستم او را شناسایی كنم.
قاتل، پسر خانواده است
بررسی صحنه قتل با گفته‌های پسر جوان مطابقت نداشت و او در تعریف ماجرا دچار تناقض‌گویی شد. این موضوع شك تیم جنایی را به پسر نوجوان بیشتر كرد و تحقیقات بر روی او متمركز شد. از سوی دیگر بررسی جراحت‌های دست متهم نشان داد، زخم‌ها شبیه خودزنی است. همچنین همسایه‌ها اعلام كرد، صدای درگیری و كمك خواهی نشنیدند.
بازجویی‌ها از پسر خانواده ادامه داشت اما او همچنان منكر این جنایت بود. به همین خاطر كارآگاهان از روانشناسان پلیس كمك گرفته و چند روز رفتارهای او زیر نظر گرفته شد و پس از صحبت با پسر 18 ساله او لب به اعتراف باز كرد و به قتل عام خانوادگی اعتراف كرد.
اعتراف به قتل
متهم درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: پدرم همیشه بین من و برادرم فرق می‌گذاشت و همین رفتارش باعث شد تصمیم به قتل او بگیرم. از چندی قبل نقشه قتل را در ذهنم مرور كردم و روش‌های مختلفی را انتخاب كردم اما عصر سوم آبان نقشه‌ام عوض شد. ساعت چهار و نیم عصر من و برادرم در خانه تنها بودیم. از آشپزخانه چاقویی برداشتم و با آن چند ضربه به برادرم زدم و او را كشتم. بعد از قتل جسدش را به حمام بردم و منتظر بازگشت پدرم به خانه شدم. وقتی پدرم از سر كار به خانه آمد از پشت سر او را غافلگیر كرده و با ضربه‌های چاقو او را هم كشتم. جسد پدرم را به اتاق خواب بردم. باید مادرم را هم می‌كشتم، اگر او زنده می‌ماند، ماجرا لو می‌رفت. او به مراسم روضه رفته بود كه وقتی برگشت، مادرم را با ضربه‌های چاقو كشتم. با چاقویی كه در دست داشتم، سه انگشت دستم را بریدم و به كلانتری رفتم و سناریوی دروغین خودم را مطرح كردم.




سناریوی جنایت چطور نوشته شد
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با اشاره به این‌كه متهم تحت انجام تست‌های سلامت روان قرار گرفته است، گفت: متهم تحت تست‌های روان‌سنجی قرار گرفته و برخی از شواهد حاكی از وجود اختلال شخصیت در این فرد است كه البته باید منتظر نظرنهایی پزشكی قانونی بود. او فردی پرخاشگر و برون‌گرا بوده و با افراد درگیر می‌شده است. آن‌طور كه خودش گفته، در مدرسه هم همیشه دعوا می‌كرد و در این دعوا مغلوب می‌شده است.
سرهنگ مهدی سرپناه ادامه داد: پسر جوان تبعیض‌های پدرش در رفتار میان او و برادرش را انگیزه این قتل می‌داند و ابتدا قصد داشته پدرش را به قتل برساند و بعد با مادر و برادرش زندگی كند. اما روز حادثه تصمیمش را تغییر می‌دهد و سه عضو خانواده‌اش را به قتل می‌رساند. متهم به قتل ادعا كرده، با دیدن گزارشی درباره قتل جمال خاشقچی، نقشه قتل عام در ذهنش نقش بسته و قصد داشته به شیوه قاتلان این روزنامه‌نگار سعودی قتل را انجام دهد. او در تحقیقات مدعی شده بعد از قتل پدرش دچار سرخوشی شده بود.
وی خاطرنشان كرد: با روش‌های علمی راز این جنایت خیلی زود فاش شد و متهم به تشریح جنایت پرداخت. برای این فرد پرونده‌ای تشكیل شده و هم‌اكنون برای رسیدگی بیشتر در اختیار دادسرا قرار دارد.