نقشم در سریال «وارش» ماندگار خواهد شد

ساناز سماواتی از جدیترین نقش خود می‌گوید

نقشم در سریال «وارش» ماندگار خواهد شد



بازیگر سریال «وارش» می‌گوید تعدد شخصیت‌ها در این سریال كه هر كدام قصه خودشان را داشتند یك شانس برای ماندگاری و دیده شدن آنهاست. ساناز سماواتی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری عنوان كرد: سریال «بهترین سال‌های زندگی ما» به كارگردانی احمد كاوری و تهیه‌كنندگی محمودرضا تخشید را كه به‌تازگی نام آن به وارش تغییر پیدا كرده است و این روزها آخرین مراحل فنی خود را پشت سر می‌گذارد، آماده پخش دارم.
وی درباره قصه این سریال توضیح داد: وارش یك ملودرام تاریخی با قصه‌ای عالی است. بازیگران بسیاری در این مجموعه كه داستانی تاریخی، عاشقانه و پرتلاطم را روایت می‌كند، حضور داشتند. می‌توانم بگویم نزدیك به ۷۰بازیگر حرفه‌ای در این مجموعه كار كردند و یكی از معدود كارهایی بود كه همه بازیگران حتی آنهایی كه برای ایفای نقش كوتاه انتخاب شده بودند، بازیگرانی بودند كه حرفه‌شان بازیگری است.
بازیگر وارش افزود: همچنین حدود هشت ماه در استان گیلان كه مردمانی خوب و مهربان دارد، كار كردیم و لوكیشن‌هایی كه برای این سریال در نظر گرفته شده بود بسیار جذاب و زیبا و متناسب با فضای قصه بود. در نهایت امیدوارم مردم از این سریال لذت ببرند.
سماواتی درباره نقش خود مطرح كرد: اگر بخواهم از لایه بیرونی نقشم را تعریف كنم می‌توانم بگویم این نقش تعریفی برای تمام زن‌های ایرانی به‌ویژه زنان دهه ۱۳۳۰ قائل شد. دهه‌ای متلاطم بین طبقات اجتماعی مختلف كه اتفاقات جدیدی را در جامعه كه تغییر از سبك روستایی به سبك مدرنیته بود، رقم زد.
وی ادامه داد: لایه درونی نقش كه من را مجذوب خود كرد این بود كه یك زن روستایی باید بین مثلث مادر بودن، زن بودن و عاشق بودن انتخاب كند كه انتخاب سختی است به‌ویژه در آن برهه از زمان كه زنان روستایی قدرت زیادی نداشتند. البته كه زن‌های بسیاری بودند كه در لایه درونی زندگی‌های خانوادگی و خانی خود قدرت پشت پرده بودند و مردها را هدایت می‌كردند اما جنس زندگی نقشی كه من آن را ایفا می‌كردم، این‌گونه نبود.
بازیگر وارش تاكید كرد: همچنین این زن رازی را ۳۰ سال با خود حمل می‌كند كه در كنار تمام اتفاقات باعث شده از درون خردتر شود و شاید یكی از زیباترین سكانس‌های این سریال لحظه حضور این زن در دادگاه است.
سماواتی با بیان این‌كه این شخصیت شاید ظاهرا زن خان یك ده و آدم متنفذی است اما به دلیل آن‌كه همسرش به او علاقه‌ای ندارد از درون تنهاست، مطرح كرد: تكیه‌گاه این زن فقط بچه‌هایش بوده‌اند ولی حتی نتوانسته روی آنها هم نفوذ چندانی پیدا كند و در طول قصه و زمانی كه اتفاقات قصه برایش پیش می‌آید به وضوح می‌توانیم این موضوع را متوجه شویم.
وی تاكید كرد: تعدد شخصیت‌ها در این سریال كه هركدام قصه خودشان را داشتند یك شانس برای ماندگاری و دیده شدن شخصیت‌‌هاست و اطمینان دارم كاراكتر زن به دلیل كارگردانی حرفه‌ای احمد كاوری و مظلومیتی كه در وجود خود و چشم‌هایش داشت، حتما این موفقیت را به دست می‌آورد. كار حدود یك سال است تمام شده و از معدود نقش‌هایی بود كه من هنوز بعد از یك سال كه كار به پایان رسیده، به آن فكر می‌كنم. به گفته وی، وجود بازیگران بسیار خوب، ایفای یك نقش چالشی در این سریال و علاقه ‌به كار با احمد كاوری كارگردان باعث شد پیشنهاد بازی در این مجموعه را بپذیرد.
سماواتی كه در سریال محرمانه به كارگردانی مسلم تهرانی و تهیه‌كنندگی عطا پناهی كه چندی پیش فصل دوم این مجموعه از شبكه سه سیما روی آنتن رفت نیز ایفای نقش داشته است در پاسخ به این پرسش كه آیا قرار است فصل سوم این مجموعه نیز ساخته شود، گفت: خوشحالم كه در این كار حضور داشتم و امیدوارم فصل سوم هم ساخته شود چراكه یكی از معدود سریال‌های ساخته شده برای گروه سنی نوجوان بود كه دیده و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. بازیگر محرمانه ادامه داد: حتی مردم زمانی كه من را در خیابان می‌بینند، می‌خواهند این مجموعه ادامه دار باشد و در این مجموعه علاوه‌بر پرداخت دقیق به مسائل نوجوان به مسائل درباره همسران نیز بپردازیم.