جبلی: با یورمدیوم، ضریب استقلال شبكه‌های ایرانی را از یوتیوب بالا می‌بریم

بازدید هیات رسانه‌ای هندی از معاونت برون مرزی صداوسیما

جبلی: با یورمدیوم، ضریب استقلال شبكه‌های ایرانی را از یوتیوب بالا می‌بریم



معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با هیاتی رسانه‌ای متشكل از خبرنگاران و سردبیران برجسته كشور هند، از تلاش معاونت برون مرزی رسانه ملی برای ارتقای ضریب استقلال شبكه‌های برون مرزی كشورمان از یوتیوب با ابتكار ایجاد پلتفرم اشتراك‌گذاری ویدئوی اختصاصی این معاونت با نام یورمدیوم سخن گفت.
پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در نشست مشتركی كه پس از بازدید این هیات رسانه‌ای از شبكه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی برگزار شد، با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترك میان ایران و هند گفت: با توجه به تلاش‌هایی كه اخیرا برای كمرنگ كردن روابط فرهنگی میان ایران و كشورهای شبه قاره هند صورت می‌گیرد، این وظیفه ما و شما به عنوان اصحاب رسانه است تا این روابط را تقویت كنیم.
وی ادامه داد: آمریكا تلاش می‌كند با تحریم‌ها مانع ارتباط ما با دیگر كشورهای جهان شود. دامنه این تحریم‌ها به حوزه رسانه نیز كشیده شده و حتی وب‌سایت‌ها و حساب‌های كاربری ما در شبكه‌های اجتماعی تحت تاثیر این سیاست مسدود می‌شوند.
جبلی افزود: ما اخیرا پلتفرم اشتراك‌گذاری ویدئوی یورمدیوم را راه‌اندازی كردیم كه در واقع، جایگزینی برای یوتیوب خواهد بود. این پلتفرم در حالی راه‌اندازی شد كه گوگل طی سال‌های اخیر بارها با مسدود كردن اكانت‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی و العالم و.... در یوتیوب، سعی داشته است مانع رسیدن صدای ما به مردم جهان شود.
در ادامه سی‌پی رای، از روزنامه نگاران باسابقه و برجسته كشور هند نیز در این نشست ضمن تاكید بر لزوم گسترش همكاری میان شبكه‌های برون مرزی ایران و فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران هندی عنوان كرد: پرس‌تی وی باید حضور پررنگ‌تری در هند داشته باشد و نه تنها تحولات هند را به طور كامل‌تر پوشش دهد، بلكه به منبع دریافت اخبار برای خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای هندی نیز تبدیل شود.  وی افزود: به عنوان یك فرد رسانه‌ای باید بگوییم آنچه پرس تی‌وی را متمایز می‌كند، گزارش بدون دخل و تصرف رویدادهاست و این بهترین شیوه گزارشگری محسوب می‌شود.  اعضای هیات رسانه‌ای هند در بازدید خود از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صداوسیما، با مدیران بخش‌های مختلف شبكه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی گفت‌وگو كردند و در جریان روند تهیه، تولید و پخش اخبار در این دو شبكه بین‌المللی خبری قرار گرفتند.