اسكوترهای برقی سال

اسكوترهای برقی سال

اگر بخواهید خودتان را خیلی سریع به جایی برسانید، مسلما به یك اسكوتر برقی فكر نمی‌كنید. اما اگر بدانید این چرخ‌های كوچك كه با باتری كار می‌كنند، چه فوایدی در حمل‌ونقل برایتان دارد، دیدتان نسبت به آنها عوض می‌شود. اسكوترهای برقی ابزارهایی فناورانه و كاربردی هستند كه بعضی نمونه‌هایشان به‌آسانی به بسته‌های قابل حمل تبدیل می‌شوند. اگر مسیری نسبتا كوتاه را در خیابان‌های شلوغ و پرترافیك می‌خواهید طی كنید، اسكوترها بهترین راه‌حل‌اند. این روزها در شهرهای بزرگ و شلوغ جهان بسیاری از رانندگان خودروهای سواری، یك اسكوتر برقی در صندوق عقب خود دارند. خودرو را در پاركینگ عمومی پارك می‌كنند و با اسكوتر به محل قرار خود در بازار و مناطق شلوغ می‌روند. امروزه بازار اسكوترها بسیار رونق پیدا كرده و شركت‌های مختلفی برای بزرگسالان اسكوترهای جدید و كارآمدی تولید كرده‌اند. اسكوترهای فعلی در مقایسه با انواع قبلی، به برخی فناوری‌ها مجهز و سرعت‌ و برد مسافت آنها هم بیشتر شده است. به همین دلیل روز‌به‌روز به محبوبیت اسكوترها اضافه می‌شود. اگر فكر می‌كنید با نزدیك‌شدن به بهار وقت آن شده كه یك اسكوتر بخرید، خوب است قبل از تصمیم به انتخاب با برخی از بهترین‌ نمونه‌های این وسایل حمل و نقل جالب در جهان آشنا شوید.

مترجم: نادیا زكالوند

راهنمای خرید اسكوتر برقی
هنگام خرید اسكوتر باید به چند نكته توجه كنید: 
 برخی افراد از اسكوتر برای رفت‌و‌آمد از منزل تا فروشگاه‌های اطراف خانه استفاده می‌كنند و البته برخی دیگر فقط نگاه تفریحی به آن دارند. اگر می‌خواهید برای رفت‌و‌آمد به مقصدی مشخص از آن استفاده كنید و مانند یك وسیله حمل‌ونقل به آن نگاه می‌كنید، بهتر است اسكوتری تهیه كنید كه باتری‌های باكیفیت‌تری دارد اما اگر قصد دارید از آن در محیطی دور از محله‌تان استفاده كنید، پس باید اسكوتر سبكی بخرید كه به‌راحتی قابل حمل باشد. 
 آیا می‌خواهید با اسكوترتان كمی هیجان را تجربه كنید؟ اگر آنقدر دل و جرأت دارید كه با اسكوترتان سریع برانید، سراغ اسكوترهایی بروید كه بیشترین سرعت را دارند. 
 هنگام خرید، اسكوترهایی بخرید كه بدنه آنها از مواد سبكی مانند آلومینیوم تولید شده‌اند. آلومینیوم نه‌تنها سبك است، بلكه دوام بالایی دارد. در ضمن اگر اسكوترتان را برای كاری غیر از بازی و تفریح می‌خواهید، هرگز اسكوترهایی را نخرید كه قطعات پلاستیكی دارند.
 سراغ اسكوترهایی بروید كه چرخ‌های آنها باكیفیت باشند و تحمل كار سنگین را داشته باشند. وجود سیستم تعلیق یا لاستیك‌های بادی هم می‌تواند سواری بسیار نرم و راحتی برایتان فراهم كند.
 اسكوترهای برقی بسیار سریع‌تر از اسكوترهای معمولی حركت می‌كنند و از آنها به مراتب سبك‌تر و قابل كنترل‌تر هستند. 
 برای خرید بهترین اسكوتر سال، سراغ یكی از اسكوترهایی بروید كه در ادامه معرفی كرده‌ایم. اینها بسته به کیفیت و باتری بین 165 تا 490 یورو در بازار جهانی قیمت دارند.

شیائومی میجیا M365 پرو، سواری راحت
شركت شیائومی معروف به ساخت تلفن‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه است. اما با دیدن اسكوتر این شركت به نام XIAOMI MIJIA M365 PRO متوجه می‌شوید كه می‌تواند در تولید اسكوترهای برقی هم حرفی برای گفتن داشته باشد. این اسكوتر كه 2/14كیلوگرم وزن دارد، با سرعت ۲۴ كیلومتر در ساعت حركت می‌كند و قادر به طی مسافت بیش از ۴۳ كیلومتر است. دامنه حركت این اسكوتر، ترمز‌هایش، محل قرار گرفتن پاها در مقایسه با اسكوترهای قدیمی این شركت، بهتر شده و سواری راحت‌تری در اختیار راننده قرار می‌دهد. این اسكوتر به صفحه نمایش بسیار باكیفیت، نرم‌افزار كارآمد و باتری‌های پیشرفته‌ای مجهز است كه با هر بار ترمزگرفتن شارژ می‌شوند.

اسكوتر 2 موتوره اوناگی، مدل وان ای450، طراحی شیك و زیبا
اگر به دنبال وسیله نقلیه‌ای هستید كه نه‌تنها شما را به‌راحتی جابه‌جا كرده و به مقصد برساند، بلكه زیبا و شیك هم باشد، اسكوتر اوناگی، مدل وان ای450 (UNAGI MODEL ONE E450) وسیله دلخواه‌تان خواهد بود. این اسكوتر از مواد بسیار سبك و قوی به‌كار رفته در فضاپیماهای شركت اسپیس‌ایكس ساخته شده و به همین دلیل سبك و قابل حمل است. این اسكوتر قدرت خود را از دو موتور می‌گیرد. به این ترتیب روی هر سطح صاف یا دارای پستی و بلندی مانند تپه‌ها، بی‌دردسر حركت می‌كند. وزن آن هم ۱۱ كیلوگرم است و در چهار رنگ مختلف تولید شده است.

توربو ایكس7، الهام‌گرفته از شیائومی
مسلما در این فهرست از این اسكوتر زیبا نمی‌توانیم چشم‌پوشی كنیم. توربو ایكس7 (TURBOANT X7)از شیائومی ام365 الهام گرفته است. اما طراحی‌های هوشمندانه دیگری هم دارد. برای مثال، باتری‌های آن را می‌توان جابه‌جا كرد و به جای پاتخته اسكوتر، در دسته‌ آن قرار داد. از این رو می‌توانید باتری‌های اسكوتر را درآورده و به جای این‌كه آنها را با اسكوتر در پاركینگ یا انباری سرد قرار دهید، با خود به فضای داخل خانه و در دمای مناسب بیاورید تا به این ترتیب از عمر آنها كم نشود. در ضمن می‌توانید چند باتری یدكی هم بخرید. البته قیمت این باتری‌ها بسیار بالاست، هرچند سواری با این اسكوتر بسیار عالی است. دارای گشتاور مطلوبی است و سرعت خوبی دارد. به‌راحتی می‌توانید روی زنگ، نور و سرعت آن كنترل داشته باشید. حداكثر سرعت این اسكوتر ۲۴ كیلومتر بر ساعت است. این اسكوتر 5/13 كیلوگرم وزن دارد. البته با هر بار شارژ باتری مسافتی فقط به‌اندازه 7/25كیلومتر را طی می‌كند كه این مقدار عدد چندان ایده‌آلی نیست.

شیائومی میجیا ام365، اسكوتر  اقتصادی 
اسكوتر برقی میجیا ام365 (XIAOMI MIJIA M365) هم مانند شیائومی میجیا، مدل ام365 پرو (Pro) است و تفاوت‌های كمی با آن دارد. این اسكوتر می‌تواند با سرعت ۲۴ كیلومتر در ساعت حركت كند. برد مسافت آن در هر بار شارژ، ۲۹ كیلومتر است. این اسكوتر تاشو كه فقط 5/12 كیلوگرم وزن دارد، مجهز به بهترین نرم‌افزارهای گوشی هوشمند است. با استفاده از این نرم‌افزارها می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به رانندگی‌تان با اسكوتر را به‌دست آورید. باتری‌های به‌كار رفته در این اسكوتر از پیشرفته‌ترین باتری‌های حال حاضر هستند و با هر بار ترمزگرفتن شارژ می‌شوند. این اسكوتر با وجود ویژگی‌های خوبی كه دارد، از نظر قیمت هم عالی و در مقایسه با اسكوترهای دیگر، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

ای‌- میكرو میكرو فالكون ایكس3
 به سبكی نسیم 
اسكوتر جذاب و شیك میكرو فالكون (E-MICRO MICRO FALCON X3)  با  موتور ۵۰۰واتی گشتاور مناسبی ایجاد می‌كند. كنترل برخی اسكوترهای برقی مشكل است، اما این اسكوتر را كه سبك است، به‌آسانی می‌توان كنترل كرد. هنگام بالا رفتن از تپه‌ها، هرگز به پایین سر نمی‌خورید و می‌توانید سرعت آن را مطابق نوع مسیر حركت‌تان تنظیم كنید. سرعت این اسكوتر ۲۴ كیلومتر بر ساعت اما برد آن فقط حدود ده كیلومتر است. باتری‌های این اسكوتر به سرعت و فقط در یك ساعت كاملا شارژ می‌شوند. همچنین سیستم ترمز آن از نوع باززا بوده و باتری‌ها با هر بار ترمزگرفتن، شارژ می‌شوند. وزن این اسكوتر 9/7 كیلوگرم است و می‌توانید به‌راحتی آن را جابه‌جا و حمل كنید.

رِیزُر ای100، مناسب كودكان
اسكوتر برقی كوچك رِیزُر ای100 (RAZOR E100)، مناسب كودكان هشت‌سال به بالاست. با هر بار شارژ، فقط ۴۰دقیقه كار می‌كند و سرعت آن بسیار محدود و در حد ۱۶ كیلومتر بر ساعت است. این اسكوتر بیشتر از این كه مناسب حمل‌ونقل باشد، برای بازی و تفریح مناسب است. استفاده از این اسكوتر بسیار راحت و بی‌دردسر است. با فشردن گاز موتور اسكوتر كه به شكل شستی است، می‌توانید آن را به حركت درآورید. برد این اسكوتر با هر بار شارژ، ۱۱ كیلومتر است و فقط چهار كیلوگرم وزن دارد.

​​​​​​​جِی‌اس‌اف آربن اسپرینتر، اسكوتری بسیار سبك
اگر می‌خواهید برای خرید به فروشگاه نزدیك خانه بروید، اسكوتر آربن اسپرینتر (JSF URBAN SPRINTER) برای شما ساخته شده است. ظرف چند ساعت كاملا شارژ می‌شود و به دلیل باتری‌های كوچكی كه دارد، برد آن محدود و فقط 5/12 كیلومتر است. وجود چنین باتری‌هایی باعث شده كه از وزن این اسكوتر در مقایسه با اسكوترهای دیگر، كم شود و به حدود 2/6 كیلوگرم برسد. جنس بدنه آن از آلومینیوم است و به‌راحتی تا و جمع می‌شود. سیستم كنترل موجود روی دسته این اسكوتر به شما در تنظیم سرعت كمك می‌كند و با استفاده از این كنترل می‌توانید از باقیمانده شارژ باتری و برخی اطلاعات دیگر مربوط به حركت‌تان مطلع شوید. موتور ۱۸۰ واتی آن چندان قوی به‌ نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند این اسكوتر را مناسب 
گشت و گذار در محیط اطراف منزل كند.