حیف از این ستاره‌ها

2 روز پس از خداحافظی زودهنگام شورله نگاهی کرده‌ایم به بازیکنانی که زود با فوتبال وداع کردند

حیف از این ستاره‌ها

دو روز پیش بود که رسانه‌ها در خبری دور از انتظار اعلام کردند آندره شورله، مهاجم آلمانی تیم دورتموند با فسخ قرارداد خود با این تیم، از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. عجیب بودن خبر این بود که شورله 29 ساله است و بی شک می‌توانست تا چند سال دیگر نیز در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند. خود شورله هم با بیان این‌که از مدت‌ها پیش به این موضوع فکر می‌کرده، در پستی اینستاگرامی نوشت: «وقتی به عقب نگاه می‌کنم، می‌بینم که در فوتبال چه از لحاظ فردی و چه ورزشی تجربیات گران‌بهایی کسب کردم ». البته شورله جدیدترین بازیکنی است که خیلی زود از مستطیل سبز خداحافظی می‌کند. به همین بهانه به سراغ ستاره‌هایی رفتیم که در کمال ناباوری خیلی زود این رشته ورزشی را کنار گذاشتند.

میشل پلاتینی
از بین بازیکنان فرانسوی دنیای فوتبال، شاید شا‌خص‌ترین‌شان در این فهرست، میشل پلاتینی باشد. او در سال 1987 و در 32‌سالگی بازی در مستطیل سبز را برای همیشه کنار گذاشت. او در حالی خداحافظی کرد که کلی افتخار و جام به دست آورده بود. او با خروس‌ها در یورو 84 قهرمان شد و در فاصله سال‌های 1983 تا 1985، سه بار متوالی توپ طلا را گرفت.


آلن شیرر
در بین بازیکنان یاد شده، فرق شیرر با دیگر بازیکنان این بود که او خیلی زود از بازی‌های ملی انگلیس کناره‌گیری کرد. او در 29‌سالگی و پس از عملکرد ضعیف تیم ملی انگلیس در یورو 2000 از تیم‌ملی کشورش خداحافظی کرد. به گفته بسیاری از کارشناسان او تا چند سال دیگر هم می‌توانست برای سه‌شیرها به میدان برود چون او تا سال 2006 در فوتبال باشگاهی توپ می‌زد. 


فرانک رایکارد
رایکارد با آن استایل و سبک بازی کردنش، از آن بازیکنانی بود که فوتبال دوستان از خداحافظی‌اش ناراحت شدند. او با تیم هلندی آژاکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 1995 شد و جالب این‌که آن بازی فینال در واقع آخرین بازی رایکارد بود. او در روز خداحافظی 32 ساله بود.


مارکو فن باستن
یکی از آن حسرت‌هایی که به دل خیلی از فوتبال دوستان ماند، خداحافظی فن باستن آن هم در سال 1995 و در 31 سالگی بود. البته مصدومیت‌های متعدد نقش زیادی در این وداع زودهنگام داشت به طوری که او دو سال قبل از اعلام رسمی بازنشستگی به دلیل مشکل زانو چندان بازی نمی‌کرد. یکی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات فوتبال او گلش به شوروی در فینال یورو 88 بود.


اریک کانتونا
یکی از عجیب‌ترین وداع‌ها در این زمینه مربوط به اریک کانتونا بود که در سال 1997 و در 30‌سالگی خداحافظی کرد. با این حال او آنقدر در دوران فوتبالش لحظات جالب داشت که تا همین امروز هم در خاطر بسیاری از فوتبال دوستان باقی مانده است. او در حالی منچستر را ترک کرد که چهار قهرمانی در لیگ جزیره، دو جام حذفی و یکبار عنوان بهترین بازیکن فصل را به دست آورد.