نسخه Pdf

شبکه‌ داخلی اما بین‌المللی

تولیدات مشترک با عراق

شبکه‌ داخلی اما بین‌المللی



شرایط صداو سیمای مرکز کرمانشاه کمی خاص و پیچده است. چون این استان مرز زیادی با کشور عراق دارد و  همین باعث شده  خیلی از مردم عراق نسبت به تولیدات این مرکز حس خوبی داشته باشند. مدیر مرکز زاگرس در مورد این قرابت با مخاطبان عراقی و حضور در یک استان مرزی حرف‌های جالبی دارد.

 مرزی بودن هم سخت است؟
صد البته؛ باید تاکید کنیم که استان دارای فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلفی است. به‌طور‌مثال 370 کیلومتر مرز مشترک با دو استان کشور عراق باعث شده کار ما در حوزه صداوسیما دشوار شود. بر همین اساس با کمک همکاران فنی تلاش کردیم طی دو سال اخیر پوشش سیگنال‌های رادیویی و تلویزیونی را در نقاط مرزی استان گسترش دهیم و
تکمیل کنیم. لذا درحال‌حاضر در قصرشیرین پوشش برون‌مرزی را به لحاظ رادیویی و تلویزیونی داریم و تلاش می‌کنیم بخشی از استان‌های کشور همسایه را نیز پوشش دهیم.
 یعنی الان شما بعد فرامرزی هم دارید؟
بله. تولیدات صداوسیمای استان به نحوی است که بعد فرامرزی داشته و مناطق دیگری نیز تحت پوشش قرار ‌می‌گیرد. به دلیل اشتراکات فرهنگی و زیستی که با همسایگان‌مان در نوار مرزی داریم بر آن هستیم تولیدات صداوسیما چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ غنای سمعی و بصری به نحوی بوده که قابلیت اشتراک‌گذاری داشته باشد. در واقع محتوایمان را تا حد امکان به استان‌های همجوار عراقی نیز منتقل کنیم تا صدای رسای انقلاب اسلامی و مردم‌سالاری دینی در ورای مرزهایمان باشیم.
 این تولیدات، مشترک هم هست؟
بله، ما تولیدات مشترک با رسانه‌های عراق را هم دستورکار قرار دادیم. درحال‌حاضر کارهای خوبی در حال انجام است به‌طورمثال در اربعین سال 1398 که آخرین اربعین قبل از فراگیری کرونا بود محتوای خوبی تولید شد. درحال‌حاضر یک قرارگاه مجهز رسانه‌ای در نقطه صفر مرز خسروی راه‌اندازی کردیم که دارای استودیوی تلویزیونی و رادیویی است.