نسخه Pdf

تلویزیونی‌های خطه زاگرس

تلویزیونی‌های خطه زاگرس


استان کرمانشاه هنرمندان زیادی را تربیت کرده و خیلی  از مشاهیر عرصه‌های مختلف ، متولد این استان هستند. در این گوشه از گزارش  سراغ  برخی از هنرمندان تلویزیونی این استان خواهیم رفت و نامشان را مرور خواهیم کرد.
 داریوش اسدزاده
مرحوم داریوش اسدزاده متولد آذر ۱۳۰۲ بازیگر تئاتر، فیلم و سریال ایرانی بود که کارش را از رادیو و تلویزیون ملی آغاز کرد. او که از جمله هنرمندان کرمانشاهی محسوب می‌شود از حدود ۲۰ سالگی اقدام به ورود به عرصه بازیگری کرد. تأثیر گذارترین اثر نمایشی وی را می توان مجموعه تلویزیونی خانه سبز و همچنین سمندون دانست. البته او به مدت چندین سال مهاجرت کرده بود و آثار ماندگارش مثل همین سریال خانه سبز را در دوره‌ای بازی کرد که به ایران بازگشته بود.
 رضا فیض نوروزی
رضا فیض نوروزی که در ۴ تیر ۱۳۳۰ متولد شده هنرمندی از کرمانشاه است که سال‌هاست  به عنوان بازیگر سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند.
او دارای مدرک فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آریزونای آمریکا در سال ۱۹۸۴ می باشد. پس از بازی در تئاتر «تانگو» در دانشگاه آریزونا و نمایش «همه عليه من» همراه با رضا ژیان در آمریکا در سال ۱۹۹۵، در سال ۱۳۷۶ به ایران آمد و اولین بار در مجموعه کاکتوس ظاهر شد. بازی های متفاوت او در مجموعه گوهر کمال او را به شهرت رساند.
 مهدی صبایی
این بازیگر که به آثار طنز مطرح است ۲۲ مرداد ۱۳۴۷ در کرمانشاه به دنیا آمد. او پس از مدتی برای بازیگری به تهران می‌آید و پس از شرکت در کلاس‌های مختلف کار خود را در سینما با فیلم سلطان اثر مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز می‌کند ولی شاید اکثریت مردم او را با نقش رامین در سریال بدون شرح بشناسند. صبایی در سال‌های اخیر کم کار شده اما در فضای مجازی فعال است.
 سیروس میمنت
سیروس میمنت رنجبر که در سریال نون.خ هم حضور داشت سال  ۱۳۳۹ در کرمانشاه متولد شده و بازیگر و نویسنده‌ای است که از قضا در نقش اهالی کرمانشاه نیز بارها هنرنمایی کرده است.
از کارهای مشهور او می توان به به فیلم های سینمایی معجزه خنده و فوتبالی‌ها و سریال‌های خانه به دوش و «سه دونگ، سه دونگ» اشاره کرد. جالب است بدانید میمنت در ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ایران
ثبت نام کرد!