نسخه Pdf

اختراع هوگو کابره

اختراع هوگو کابره

نویسنده: برایان سلزنیک ناشر: افق

قصه رمان در دهه 1930 اتفاق می‌افتد و درباره پسربچه یتیمی به نام هوگو است که در میان دیوارهای ایستگاه شلوغی در شهر پاریس زندگی می‌کند.
هوگو با عمویش زندگی می‌کند و مجبور است ساعت این ایستگاه را تنظیم کند. با وجود این او به فکر تکمیل کردن کار ناتمامی است که پدرش نتوانسته آن را انجام دهد؛ ساخت آدم آهنی با استفاده از قطعات ساعت. نویسنده و تصویرگر کتاب اختراع هوگو کابره، که بیشتر از دو سال برای خلق آن وقت گذاشته ژانر جدیدی را خلق کرده به نام: سینما رمان.
در این ژانر بخش‌هایی از کتاب با تصویرسازی‌ها تکمیل می‌شود و هیچ نوشته‌ای وجود ندارد. صفحات زیادی از کتاب را تصاویر سیاه و سفیدی تشکیل می‌دهد و نبود این تصاویر درک روایت رمان را با مشکل
 مواجه می‌کند.
این کتاب افتخارات زیادی کسب کرده. هم برنده مدال کلدکات 2008 شده و هم نامزد جایزه کتاب ملی آمریکا. پرفروش‌ترین و بهترین کتاب مصور نیویورک‌تایمز 2007 هم بوده و جایزه ‌ Nene سال 2012 را نیز برده‌است. اختراع هوگو کابره سال 1391 در ایران هم برنده نشان طلای لاک‌پشت پرنده شده‌است.
این اثر آنقدر جذاب بود که مارتین اسکورسیزی، یکی از بهترین کارگردانان تاریخ سینما در سال 2011 تصمیم گرفت براساس آن فیلم سینمایی بسازد و در نهایت هم فیلمش توانست شش جایزه اسکار را به خودش اختصاص دهد. قبلا در همین صفحه، فیلم «هوگو» را معرفی کرده بودیم.

ضمیمه قاب کوچک