نسخه Pdf

قصه‌های کاغذی

قصه‌های کاغذی

تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر زمان بازی: 15 تا 30 دقیقه

این بازی سال 2017 منتشر شده و در سبک بازی‌های استراتژیک قرار می‌گیرد. قصه بازی راجع به این است که در افسانه‌ها و اسطوره‌های قدیم حوادثی رخ داده‌ و حالا بازیکنان با کارت‌هایی که در اختیار دارند تاریخ را بازخوانی می‌کنند تا ببینند در قدیم چه ماجراهایی اتفاق افتاده. در این بازی می‌توانید کشورگشایی کنید، بجنگید، ساختمان بسازید و خلاصه با ابزارهایی که دارید تاریخ را از نو بنویسید. برای این‌که کمی با حال و هوای بازی آشنا شوید خوب است بدانید این بازی در چهار دور و شش فاز انجام می‌شود. این شش فاز عبارتند از
 1. سربازگیری: نفر اول پنج کارت از دسته کارت‌ها برمی‌دارد و یکی را به دلخواه انتخاب می‌کند و بقیه کارت‌ها را به نفر بعدی می‌دهد تا او کارتش را انتخاب کند. این مراحل برای همه کارت‌ها تکرار می‌شود تا در نهایت هر بازیکن پنج کارت در دستش داشته باشد.
2. آرایش سپاه: کارت‌ها را به دلخواه و هر شکلی که دوست دارید جلوی خودتان بگذارید. روی کارت‌ها علامت سکه وجود دارد و به معنی این است که باید بهای آن کارت را بپردازید.
3. جنگ: کارت‌های سرباز هر بازیکن با نفرات چپ و راستش مقایسه می‌شوند. روی هر کارت نیروی آن سرباز به شکل عدد نوشته می‌شود. اگر تعداد نیروی شما از بازیکن کناری‌تان بیشتر باشد و نبرد را ببرید مهره‌تان سه امتیاز در صفحه امتیازشمار جلو می‌رود.
4. درآمد: به هر بازیکن دو سکه می‌رسد.
5. ساخت‌وساز: یا یک ساختمان می‌سازید یا آن را ارتقا می‌دهید.
6. گذر زمان: کارت‌هایی که روی آنها نشان گذر زمان داشته‌باشد یعنی این کارت و این سرباز سال‌های زیادی از عمرش گذشته و می‌میرد.
درنهایت هر بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته‌باشد برنده می‌شود.

ضمیمه کلیک