نسخه Pdf

 آنالیز رفتار مشتریان در بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران

آنالیز رفتار مشتریان در بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران

حضور بیش از ۱۵۰هزار کسب‌وکار ایرانی و گستردگی بیش از 5/4میلیون محصول باعث شده بازدیدکنندگان ماهانه فروشگاه دیجی‌کالا، بنا بر ادعای خودشان به بیش از ۳۰ میلیون برسد. با این حال می‌توان از این پلتفرم رفتارهای مشتریان را آنالیز کرد. طبق گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا، گوشی موبایل، کفش و ماسک تنفسی رتبه اول تا سوم بیشترین جست‌وجو در سایت را به خود اختصاص داده‌اند.
بررسی رفتار کاربران در دیجی‌کالا نشان می‌دهد رکورد بیشترین تعداد سفارش سال۹۹ در نهم آذر همزمان با جشنواره ۹/۹/۹۹ بوده است. این رشد را در روزهای آخر پاییز و در شب یلدا نیز شاهد هستیم. از طرفی کاربران دیجی‌کالا بیشتر جست‌وجوی خود را در روزهای شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۱۰ الی ۱۵ انجام داده‌اند. با توجه به این گزارش، شاهد هستیم آقایان با ۱/۶۸درصد نسبت به خانم‌ها با ۹/۳۱درصد سفارش کالا در دیجی‌کالا به ثبت می‌رسانند. نکته قابل توجه این سفارش‌ها بازه سنی کاربران است که بیشترشان را متولدان دهه70 و 80 تشکیل می‌دهند.
جالب است بدانید سال ۹۹ پرخریدترین مشتری از نظر تعداد کالا، جمعا ۲۲۳۷۹ کالا به ارزش ۱۸۹۰ میلیون ریال خریداری کرده و در همین سال، پرخریدترین مشتری از نظر مبلغ نیز با سفارش ۵۷۴۴ کالا جمعا مبلغ ۱۸۶ میلیارد ریال پرداخته است. با شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ شاهد محبوبیت بیشتر پرداخت هزینه به روش آنلاین هستیم و این عدد از ۹/۵۱ درصد در سال۹۸ به ۶/۷۹درصد در سال ۹۹ رسیده است.