ورود کاپیتان به دنیای مربیگری

مجتبی عابدینی:خداحافظی نکردم، فعلا در خدمت دوستان هستم

ورود کاپیتان به دنیای مربیگری

 شروع یک کار جدید برای کاپیتان شمشیربازی ایران اما معنی این کار این نیست که مجتبی عابدینی بخواهد از دنیای قهرمانی خداحافظی کند. عابدینی در روزهای پس از المپیک و در روزهایی که فشار و استرس کمتری دارد با تیم‌های پایه شمشیربازی کار می‌کند. خیلی‌ها بر این عقیده هستند که مجتبی رخت مربیگری را بر تن کرده و قرار است از دنیای ورزشکاری خداحافظی کند اما خودش دلش تاب نمی آورد و می گوید:«حرفش را هم نزنید.»با این حال عابدینی وارد دنیای مربیگری شده و می‌خواهد خیلی جدی به آن بپردازد. خودش در این باره می‌گوید:«البته این اتفاق جدیدی نیست.من قبلا هم مربیگری می‌کردم اما تا به حال به این شکل و به این سبک مربیگری نکرده بودم.کار با تیم‌های پایه عالی است و حال آدم را خوب می‌کند. فعلا یک اردو برگزار کرده‌ایم و از امروز دوباره بچه‌ها به اردو بر می‌گردند. این نسل از بچه ها شمشیربازان خوبی هستند.»
عابدینی با بیان این‌که حضور این نسل می‌تواند نگرانی پر کردن جای ستاره‌ها را کاهش دهد می‌گوید:«خیلی باید به این جوان‌ها امیدوار بود.پشتوانه‌های خوبی برای آینده ایران داریم و وضعیت در اسلحه سابر خیلی خوب است. هر چند کار با آنها سخت است اما من این سختی و کار کردن با نوجوانان را دوست دارم. دلم می‌خواهد هر آنچه که در این سال‌ها تجربه کسب کرده‌ام را در اختیار آنها قرار بدهم.»
عابدینی البته در طول همه این سال‌ها شاگرد هم داشته و به این شکل نبوده که از فضای مربیگری دور باشد. خودش بیشتر در این باره توضیح می‌دهد و می‌گوید:«در کنار فعالیتم برای مسابقات مختلف چند شاگرد هم داشته‌ام. البته در دو سه سال اخیر و به دلیل این‌که می‌خواستم تمرکزم روی المپیک بیشتر باشد از این فضا فاصله گرفتم اما حالا تاریخ دارد تکرار می‌شود و می‌خواهم این فضا را دوباره تجربه کنم.»
آیا این اتفاق به منزله خداحافظی از دنیای ورزشکاری است؟ مجتبی می‌گوید:«نه اصلا.فعلا که همزمان هر دو کار را انجام می‌دهم.پیش می‌رویم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد. کار را شروع کرده‌ام و تمام تلاشم این است تا هر روز به اطلاعات خودم اضافه کنم. فیلم‌های زیادی درباره شمشیربازی می‌بینم و سعی می‌کنم خودم را به روز نگه دارم.»
در هفته‌های گذشته خبر رسیده بود که شاید مجتبی عابدینی دستیار امین قربانی در رده پایه‌ها شود.اتفاقی که خودش از آن استقبال می‌کند و می‌گوید:«وقتی قرار است یک کار را شروع کنی باید این اتفاق از یک جایی رقم بخورد. اگر از من بخواهند چرا که نه.حتما این کار را انجام خواهم داد. برای آینده باید از حالا تلاش کرد.»
او در پایان با اشاره به کتف آسیب دیده‌اش که هنوز هم خوب نشده می‌گوید:«من قبلا دو دوز PRP زير نظر دكتر اصلانی پزشک بهداد اصلانی تزريق كرده بودم و حالا پرتوی اولين پزشكی كه در ساری من را معاينه كرد هم برايم تزريق يک دوز ديگر را تجويز كرده كه شايد بعداز اردوی دوم انجام دهم. البته هفته پيش از کتفم MRI گرفتم كه نشان می‌دهد 60 درصد عضله كتفم پارگی دارد. وقتی در اردوی نوجوانان و جوانان هستم برای اين‌كه آمادگی بدنی‌ام حفظ شود، كنار بچه‌ها تمرين بدنسازی می‌كنم. فعلا تا اواخر دی ماه مسابقه‌ای نداريم و بیشترکارهای بدنسازی را انجام می‌دهم.»