پشیمان نیستم

پشیمان نیستم

 شما مرضیه را بیشتر دوست دارید یا ملانی را؟
مرضیه را بیشتر دوست دارم. هیچ‌كس به زور اسم مرضیه روی من نگذاشت. وقتی مسلمان شدم به خاطر مطالعه‌ای كه درباره زندگی حضرت زهرا(س) داشتم به ایشان علاقه‌مند شدم. ما در خانواده‌مان بچه‌ها اسمشان با «م» شروع می‌شود برای همین مرضیه را انتخاب كردم.
اگر در یك خانواده مسلمان به دنیا می‌آمدید باز هم به باورهایتان پایبند بودید؟
من خوشحالم یك اتفاق پیش آمد تا مطالعه كنم. اگر مسیحی می‌ماندم خوشحال می‌شدم باز هم مطالعه كنم و مسلمان هم بودم باز هم مطالعه می‌كردم. مهم این است آدم هرچه هست خودش بداند چرا؟
چقدر چیزهایی كه درباره آمریكا می‌شنویم درست است؟
مردم آمریكا اطلاعاتشان را از رسانه‌های آمریكایی می‌گیرند و رسانه‌ها هم دولتی است (برخلاف این‌كه می‌گویند آزاد است)، ولی شناختشان از رسانه‌های آمریكایی است.
حتی در دانشگاهی متوجه شدم که شناخت دقیقی از ایران ندارند و تصاویری نشان دادند كه من متعجب شدم این‌طور ایران را می‌شناسند.
سال قبل وقتی داشتم می‌رفتم آمریكا، پروازم برای ساعت 3 نصفه شب بود. 12 شب داشتم از كنار پاركی كه در جنوب تهران است رد می‌شدم دیدم خانواده‌ای سبد پیك‌نیك دستشان است و می‌روند پارك. با خودم گفتم چقدر خوب است راحت می‌توانند این‌طور در شهر بزرگی مثل تهران كه 15 میلیون نفر جمعیت دارد تفریح كنند.
 در حالی كه در نیویورك ـ كه شهر بزرگی است ـ شما فكر می‌كنید می‌توانید به پارك مركزی نیویورك بروید؟ عمرا!
از فرزندان خود بگویید.
فكر می‌كنم بچه‌های من از من بهتر هستند. سبك زندگی آنها اسلامی است و نوه‌های من قرآن حفظ می‌كنند.
از انتخاب و تغییر دین پشیمان نیستید؟
هیچ‌وقت پشیمان نیستم. اتفاقا هرقدر سنم بالاتر رفت، مطمئن‌تر شدم و از این انتخاب راضی هستم. اگر همه‌چیز آزاد باشد ما گیج می‌شویم. نمونه‌های آن هم زیاد است. 
اسلام چارچوب داده و شاید اسم آن را محدودیت بگذاریم، ولی همه آنها به نفع خودمان است.