نسخه Pdf

توصیه‌های زمستانی برای گیاهان آپارتمانی / قسمت چهارم

توصیه‌های زمستانی برای گیاهان آپارتمانی / قسمت چهارم

این هفته آخرین قسمت از مطلبی را برایتان آماده كرده‌ام كه درباره شرایط نگهداری برخی گیاهان آپارتمانی در فصل سرما بود‌. برای شما از گیاهانی می‌نویسیم كه فصل سرما زمان مناسبی برای خرید آنهاست یا حتی اگر بذر و قلمه‌شان را داشته باشید فرصتی است كه به تكثیر و كاشت آنها بپردازید.
واقعیت این است كه در دنیای رنگارنگ و زیبای گیاهان، نمونه‌هایی سرمادوست هستند و در سه‌ماه پایانی سال نه‌تنها خشك نمی‌شوند بلكه سرسبزتر و سرحال‌تر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهند و اگر سرما نباشد رشدشان مختل می‌شود. در ادامه به برخی از این نمونه‌ها اشاره می‌كنم.
بنفشه 
بنفشه از جمله گیاهان سرمادوست است كه قیمت بسیار پایینی هم دارد و از طرفی با گل‌های زیبایش زمستان فوق‌العاده‌ای را در خانه شما برقرار می‌كند. شاید بد نباشد بدانید كه بنفشه تا هوا سرد و زمستانی نشود، گل نمی‌دهد و برای سه ماه پایانی سال گیاهی ایده‌آل است.

گل برف
این گیاه كه از اسمش هم مشخص است، عاشق برف و سرماست، اسم خارجی آن «موگه» است و بهترین فصل برای كاشتن و گل دادن آن زمستان است.  بذر این گیاه آپارتمانی در اغلب مراكز عرضه گل و گیاه وجود دارد و می‌توانید به‌راحتی آن را تهیه كنید.

مینا
اگر در فكر داشتن یك باغچه زمستانی زیبا در بالكن یا حیاط خانه تان هستید، حتما سراغ مینا را بگیرید. این گل بسیار سریع رشد کرده و خیلی زود همه فضای باغچه یا جعبه گل‌تان را پر می‌کند. گیاهی كه در فصل زمستان هم سبزینه برگ‌های خود را حفظ می‌كند.

كاكتوس و بامبو
دو گزینه آخری كه به شما معرفی می‌كنم یكی كاكتوس ‌است كه جزو گیاهان كم‌توقع و مقاوم و همیشه سبز به‌شمار می‌رود. هرچند كاكتوس، گیاهی تابستانی شناخته می‌شود، اما به‌خاطر مقاومتش در تمام فصول، قابل‌نگهداری است. بامبوها هم كه معرف حضور هستند؛ گیاهانی جذاب و كشیده‌قامت كه انواع مختلفی دارند اما نوع آپارتمانی آن در آب نگهداری می‌شود و در پاییز و زمستان هم سبز است، به شرطی كه دمای محیط اطراف از 20 درجه پایین‌تر نرود.