نسخه Pdf

اصلاح‌کم دردسر

اصلاح‌کم دردسر

ماشین اصلاح صورت به‌عنوان یک ابزار مردانه در اغلب خانه‌ها وجود دارد.  یكی از وسایلی كه برای اصلاح صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تیغ‌های دسته‌داری است كه سال‌ها به كار می‌رفت و كمی هم زمانبر است، اما ساده‌ترین روش برای این‌كار، استفاده از ماشین‌های اصلاح  برقی است كه هم سرعت كار را بالا می‌برد و هم كار را تمیزتر به سرانجام می‌رساند. ماشین‌های اصلاح برقی معمولا در تماس مستقیم با پوست صورت قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل از بریدگی و ایجاد جراحت روی پوست جلوگیری می‌كند. البته ماشین‌اصلاح انواع مختلفی دارد كه همه آنها نیازهای هر فردی را پاسخگو نیست؛ بنابراین، باید ابتدا نیازهایتان را مشخص كنید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید. دفعات كوتاه كردن ریش می‌تواند در خرید نوع آن مؤثر باشد.

ریش كوتاه 
همان‌طور كه گفتیم، قبل از این كه سراغ خرید یكماشین‌اصلاح بروید، ابتدا هدفتان را مشخص كنید.  ماشین‌هایی با تیغه فویلی مناسب‌ترین دستگاه برای کسانی است که صورت‌شان را زود به‌زود اصلاح می‌کنند.

ریش بلند
این نوع ماشین برای موهای بلند صورت مناسب نیست. ماشین‌های  دوار كه دارای دیسك‌های چرخان همراه سرهای متحرك هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه با خطوط چهره سازگار است و موهایی را كه در نقاط دور از دسترس هستند، به راحتی کوتاه می‌کنند. این نوع ماشین بهترین گزینه برای كوتاه كردن موها و ریش بلند صورت است كه در جهات مختلف رشد می‌كنند.
ماشین‌های اصلاح  سیمی یا باتری‌ای
ماشین‌های برقی بسته به توانی كه دارند به سه نوع باتری‌ای، شارژی و سیمی تقسیم می‌شوند.ماشین‌های شارژی با یك بار شارژ تا یك ساعت كار می‌كنند.  ‌ماشین‌های باتری‌ای به دلیل بازدهی پایینی كه دارند، برای كاربرد روزانه مناسب نیستند. بیشترین كاربرد انواع باتری‌ای برای کسانی مناسب است که مدت زمانی را در سفر سپری می‌كنند. ماشین‌های سیمی هم به خاطر دست و پاگیر بودن هنگام اصلاح، خیلی پرطرفدار نیستند.
​​​​​​​
تمیز کردن ماشین‌ اصلاح  
تمیز كردن ماشین به نوع آن بستگی دارد به عنوان مثال، تیغه‌های فویلی در مقایسه با تیغه‌های دوار راحت‌تر تمیز می‌شوند، اما ایمن‌ترین نوع  ماشین، آنهایی است که سیستم خودتمیزشوندگی دارند. جدیدترین مدل‌های ماشین اصلاح  به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه دستگاه را ضدعفونی می‌كنند.
قابلیت تحرك
قابلیت جابه‌جا كردن ماشین اصلاح از جمله مزایایی است كه هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. ماشین‌های  شارژی یا بی‌سیم بالاترین امكان تحرك را به كاربر می‌دهد. گرچه ماشین‌های  باتری‌ای امكان جابه‌جا شدن دارند و مفیدترین كاربرد آن برای مسافرت 
است.
ارگونومی دستگاه
موقع خرید یك ماشین اصلاح مناسب حواستان باشد هنگام كار با آن، در دست راحت جا بگیرد بنابراین قبل از این كه آن را بخرید، حتما یك بار آن را در دست بگیرید تا مطمئن شوید راحت می‌توانید با آن كار كنید.
تعویض تیغ‌ها
تیغ‌های ماشین‌های اصلاح  برقی را هم مانند تیغ‌های معمولی باید گهگاه تعویض كنید. فویل‌ها و تیغه‌های ماشین‌های  برقی را تقریبا سالی یك‌بار باید تعویض كرد. برای خرید تیغ جدید، حتما مدل دستگاه را مدنظر داشته باشید.
منبع: groomandstyle 
ترجمه: چاردیواری
ضمیمه قفسه کتاب