طرح توزیع كالای اساسی توسط بخش خصوصی

طرح توزیع كالای اساسی توسط بخش خصوصی

 رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: طرح توزیع كالای اساسی ارزاق عمومی پس از امضای رئیسان اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون به سران قوا ارائه شد تا پس از تصویب در قالب تنظیم بازار اجرا شود.
غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: دولت كالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی را وارد می‌كند، اما شاهدیم كه این كالاها به‌صورت صحیح بین مردم توزیع نمی‌شود و علاوه بر آن در توزیع این كالاها كرامت انسانی حفظ نمی‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین، طرح توزیع كالای اساسی در چند مرحله بررسی شد؛ مرحله نخست توسط كارشناسان اقتصادی تأیید و در جلسه‌هایی با اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون مطرح و كلیات آن تصویب شد.
رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: پس از تصویب، طرح توسط غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران واینجانب غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف امضا شد. به گفته وی در مرحله بعد این طرح 30 دی‌ به دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه‌شده است.
عضو هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی در خصوص جامعه هدف این طرح نیز گفت: طرح توزیع كالای اساسی دهك‌های ضعیف و متوسط جامعه، كاركنان دولت، فرهنگیان، كارمندان آموزش و پرورش به‌خصوص بازنشستگان، پرسنل نیروهای مسلح، كارگران و افراد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و خانواده‌های تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) را دربرمی‌گیرد.
وی افزود: بانك اطلاعاتی مشمولان طرح در اختیار نهادها و سازمان‌هاست و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا طرح توزیع كالای اساسی توسط بخش خصوصی اجرا شود.
حسن‌پور درباره نحوه تقسیم كار گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی موظف است كالاهای اساسی را در مسیر صحیح و كنترل شده وارد كند به این صورت كه كالاها را  با حداقل قیمت و بالاترین سلامت وارد كند.
وی افزود: اتاق اصناف نیز باید واحدهای توزیعی را معرفی كند و بسیج اصناف نیز وظیفه نظارت بر نحوه صحیح توزیع را دارد.
دبیر قرارگاه حمایت از كالای ایرانی اظهار كرد: همه مراحل طرح توزیع كالای اساسی در بسته نرم‌افزار مكان محور و با محوریت سیمكارت همراه اول است، زیرا این سیمكارت‌ها به نام افراد است و امكان تخلف در توزیع كاهش می‌یابد.